احسانی در پشت صحنه فیلم «آواز های سرزمین من» عنوان کرد

آثار سینمایی باید زشتی تفکرات و عملکرد گروه های تکفیری را نشان دهد

"محمد احسانی" با حضور در پشت صحنه فیلم سینمایی "آوازهای سرزمین من" به کارگردانی "عباس رافعی" و تهیه کنندگی "امیر حسین شریفی" با دست اندرکاران این فیلم گفت وگو کرد.
کد خبر: ۳۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳ - 07October 2014

آثار سینمایی باید زشتی تفکرات و عملکرد گروه های تکفیری را نشان دهد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس "محمد احسانی" با حضور در پشت صحنه فیلم سینمایی "آوازهای سرزمین من" به کارگردانی "عباس رافعی" و تهیه کنندگی "امیر حسین شریفی" با دست اندرکاران این فیلم گفت وگو کرد.

احسانی در این دیدار یادآور شد: در سبد تولیدات ایران در هر دوره ای باید تعدادی کار وجود داشته باشد که به مسائل روز کشور منطقه و جهان توجه کند.

وی یادآور شد: این امر یکی از عناصری است که به پویایی و زنده بودن سینما کمک می کند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی توضیح داد: البته کار هنری و سینمایی با کار خبری صرف در این حوزه ها که فقط کارگرد اطلاع رسانی دارد متفاوت است.

احسانی ادامه داد: در فیلم سینمایی، علاوه بر توجازه به مضمون باید ابعاد هنری و زیبایی شناسی نیز درنظر گفته شود و توجه مخاطب از لایه های سطحی تر موضوع به ریشه ها و لایه های عمیق تر جذب شود.

وی اظهار کرد: اگر این مسائل با استفاده از عوامل حرفه ای و سناریوی خوب تامین شود اثری ماندگار خلق خواهد شد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تاکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، پیام وقتی ماندگار است که در قالب هنر بیان شود.

احسانی با اشاره به تولید فیلم آوای سرزمین من گفت: این فیلم هم در قالب قصه ای عاطفی و عاشقانه سعی کرده به مسئله گروه های افراطی و تروریستی در منطقه اشاره کند.

وی اظهار کرد: آوای سرزمین من زشتی و قبح خشونت و ترور را که کشور ما هم یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در دنیا است نشان دهد.

معاون ارزشیابی ونظارت سازمان سینمایی اظهار کرد: مولفه های اسلام رحمانی و ناب که انقلاب اسلامی مدعی آن است می تواند در قالب آثار سینمایی تبیین و زشتی تفکرات و عملکرد این گروه ها نشان داده شود.

احسانی ادامه داد: این پروژه از یک وجه دیگر برای سازمان مهم است؛ آوای سرزمین من از تولیدت مشترک سینمای ایران محسوب می شود و رویکرد سازمان سینمایی در دوره جدید بر این بوده که با کشورهای مختلف بخصوص کشورهای مسلمان که دارای سینما هستند اقدام به تولید مشترک درباره مسائل مشترک کند.

وی تصریح کرد: سینما به عنوان زبان مشترک و جهانی می تواند در بیان و ارائه راه حل بحران های منطقه ای و جهانی اثرگذار باشد.

*اولین فیلم درباره داعش

"عباس رافعی" کارگردان این اثر سینمایی نیز افزود: این اثر سینمایی نخستین فیلم در دنیا است که درباره داعش ساخته می شود.

وی با بیان اینکه در این باره احساس وظیفه کردم یادآور شد: تلاش ما بر این بوده تصویر روشنی از این گروهک ارائه دهیم.

این کارگردان سینما درباره دلایل ساخت فیلم درباره گروهک تروریستی داعش توضیح داد: چرا نباید در این باره فیلم بسازیم؟ هنرمند فرزند زمانه خویش است و باید نسبت به اتفاقات پیرامون خود واکنش داشته باشد.

رافعی با اشاره به ساخت دو فیلم تولدی دیگر و بیگانه با موضوع اتفاقت منطقه گفت: بازیگران فیلم آوازهای سرزمین من نیز عرب زبان هستند.

وی اظهار امیدواری کرد فیلمبرداری این اثر سینمایی ۱۵ روز دیگر به پایان برسد.

این کارگردان سینما تاکید کرد: بخش های انفجار در ایران و الباقی بخش های باقی مانده این فیلم در بیروت فیلمبرداری خواهد شد.

"امیر حسین شریفی" تهیه کننده این اثرنیز فیلم آوازهای سرزمین من را جز یکی از بهترین آثار کارنامه هنری خود دانست و گفت: معتقدم این اثر یکی از بهترین فیلم هایی است که رافعی کارگردانی کرده است.

فیلم آوازهای سرزمین من محصول مشترک ایرن و لبنان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار