کرواسی به آموزش «نیرو‌های امنیتی افغانستان» ادامه می‌دهد

رئیس جمهور کرواسی در دیدار با رئیس اجرائیه افغانستان از ادامه کمک این کشور به نیرو‌های امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریسم خبر داد.
کد خبر: ۳۰۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ - 27August 2018

کرواسی به آموزش «نیرو‌های امنیتی افغانستان» ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان در دیدار با کولیندا کیتاروویچ رئیس جمهور کرواسی ضمن قدردانی از حمایت کرواسی از نیرو‌های امنیتی افغانستان اظهار داشت: در شرایط فعلی حمایت و پشتیبانی از نیرو‌های امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریسم، تأمین صلح و برگزاری انتخابات‌های پیش روی مهم است.

رییس اجرائیه دولت وحدت ملی با اشاره به اوضاع سیاسی و امنیتی در کشور افزود: ثبات سیاسی و حکومت‌داری خوب در مبارزه با تروریسم و بهبود اوضاع موثر است.

عبدالله خواهان همکاری کشور‌های منطقه و جهان در مبارزه با تروریسم شد و خاطرنشان کرد: تروریسم تهدید مشترک جهانی است و مبارزه با آن نیازمند همکاری و کمک کشور‌های منطقه و جهان می‌باشد.

همچنین در این دیدار رئیس جمهور کرواسی گفت: کرواسی همانند گذشته آماده کمک و همکاری با نیرو‌های امنیتی افغانستان در نبرد با تروریسم است.

کولیندا کیتاروویچ افزود: تأمین صلح و ثبات در افغانستان برای همه کشور‌های جهان مهم است و نیرو‌های کرواسی از هیچ تلاشی در راستای آموزش و حمایت از نیرو‌های امنیتی افغانستان و تأمین امنیت در این کشور دریغ نمی‌کنند.

رییس‌جمهور کرواسی بر گسترش روابط و مناسبات دیپلماتیک و اقتصادی با افغانستان تأکید کرد و گفت: 2 کشور دارای روابط طولانی هستند و اکنون زمان آن است که همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.

مذاکرات صلح، انتخابات پارلمانی، مبارزه با تروریسم و راهبرد آمریکا در افغانستان از جمله موضوعات بود که 2 طرف در مورد آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار