امام جمعه تبریز:

ویژگی اصلی شیعه انگلیسی تفرقه انداختن بین مسلمانان و برجسته‌ سازی نقاط اختلاف مذاهب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ویژگی اصلی شیعه انگلیسی تفرقه انداختن بین مسلمانان و برجسته سازی نقاط اختلاف مذاهب است، این جریان در اوج تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای خاموش کردن فتنه‌ جنگ سنی و شیعه، راهپیمایی برائت از مراسم اهل تسنن برگزار می‌کنند تا آتش اختلاف شعله‌ور شود.
کد خبر: ۳۰۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ - 27August 2018

ویژگی اصلی شیعه انگلیسی تفرقه انداختن بین مسلمانان و برجسته سازی نقاط اختلاف مذاهب استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی و امام جمعه تبریز در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی شیعه انگلیسی اظهار داشت: پادشاهی بریتانیا سابقه تفرقه افکنی در جهان داشته و امروز هم همان سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن را دارد و در همین راستا ایجاد فرقه و شکاف در ادیان را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: پیدایش فرقه‌هایی مانند وهابیت کار سرویس‌های اطلاعاتی آنان برای عدم اتحاد مسلمانان بوده و شیعه لندنی یکی دیگر از محصولات انگلیس برای ایجاد تفرقه در مذاهب است، پس از اسلام آمریکایی که امام خمینی آن را تبیین کردند رهبری از تشیع انگلیسی پرده برداشتند که با حمایت ام آی سیکس‌ در حال ترویج است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ردپاهای اولیه نفوذ انگلیسی‌ها در تشیع ایران به زمانی بر می‌گردد که میرزای شیرازی به مقابله با قراردادهای استعماری پرداخت، یادآور شد: از آن دوران به تدریج دولت و سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس میزبان برخی روحانیون شیعه شد و با استفاده از محبوبیت آنان بستر پرورش طلبه‌های جوان با روش ضد اسلامی فراهم کرد.

وی تصریح کرد: ویژگی اصلی شیعه انگلیسی تفرقه انداختن بین مسلمانان و برجسته سازی نقاط اختلاف مذاهب است، این جریان در اوج تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای خاموش کردن فتنه‌ جنگ سنی و شیعه، راهپیمایی برائت از مراسم اهل تسنن برگزار می‌کنند تا آتش اختلاف شعله‌ور شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی با اعلام اینکه پیروان تشیع لندنی به دروغ خود را محب اهل بیت می‌نامند اما در زمان حمله و تهدید به حرم اهل بیت کسی از آنان در صف مدافعان قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های آنها اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و خود شیعه با ابزار تکفیر و ارتداد است.

وی افزود: از شاخصه‌های دیگر این جریان نشان دادن چهره‌های افراطی و خونریز در شیعه است به عنوان مثال زمانی که علما قمه‌زنی را نهی کرده‌اند جلسات مفصل قمه زنی و لطمه زنی به راه انداختند و تصاویر آن را به صورت گسترده پخش کردند که موجب وهن شیعه شد؛ آنان این پیام را القا می‌کنند که شیعیان مردم بی‌رحم و خونریز هستند که به خودشان صدمه وارد می‌‌نمایند.

حجت الاسلام آل‌هاشم یکی از شاخصه‌های اسلام آمریکایی را جدایی دین از سیاست دانست و عنوان کرد: تشیع انگلیسی هم همین هدف را دنبال می‌کند تا بی‌تفاوتی نسبت به آن چه در دنیا انگلیسی می‌گذرد باشد.

وی بیان داشت: آنها هر حکومت قبل از حضور حضرت مهدی را حکومت طاغوت می‌نامند و به تنها حکومت شیعه یعنی جمهوری اسلامی می‌تازند.

امام جمعه تبریز لعن اهل سنت، مخالفت آشکار با جمهوری اسلامی و اهانت به بنیانگذار آن را از جمله ویژگی‌های پیرون تشیع لندنی خواند و اضافه کرد: بیش از ۱۸شبکه تلویزیونی و سه شبکه رادیویی در اختیار آنهاست که مورد حمایت مستقیم دولت انگلیس است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در بین اهل سنت و شیعه دست‌هایی در کار است تا این‌ها را از هم جدا کنند و همه این دست‌ها به مراکز اطلاعاتی دشمنان اسلام می‌رسد، آن تشیع که ارتباط با انگلیس داشته و آن اسلامی که مزدور آمریکا باشد نه تشیع و نه اسلام واقعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی با اعلام اینکه امروز تلاش دارند جاذبه تشیع را به دافعه تبدیل کنند و با ساختن چهره زشت از تشیع از نفوذ تفکر انقلاب جلوگیری نمایند، اضافه کرد: طراحان و برنامه‌ریزان این گروهک منحرف بسیار ظریف و پیچیده اهداف خودشان را دنبال می‌کنند بنابراین تمام علما باید به این مساله حساس و هوشیار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار