رحمانی فضلی:

خط قرمز ما تأمین کالا‌های اساسی مردم است/ کاهش پدیده قاچاق در کشور

وزیر کشور با بیان این‌که خط قرمز ما تأمین کالا‌های اساسی مردم است، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز، میزان واردات کشور پایین آمده، حجم صادرات افزایش چشمگیری پیدا کرده و پدیده قاچاق به حداقل رسیده است.
کد خبر: ۳۰۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ - 27August 2018

خط قرمز ما تأمین کالا‌های اساسی مردم است/ کاهش پدیده قاچاق در کشوربه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاح ۲ هزار واحد روستایی زلزله‌زده، در جمع مردم روستای «دره ژاله» شهرستان «ثلاث باباجانی» با بیان این‌که خط قرمز ما تأمین کالا‌های اساسی مردم است، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز، میزان واردات کشور پایین آمده، حجم صادرات افزایش چشمگیری پیدا کرده و پدیده قاچاق به حداقل رسیده است.

وی در با اشاره به عهدشکنی آمریکا در برجام، گفت: ما تمام تلاش خود را برای نشان دادن چهره صلح‌طلب ایران کردیم، اما وقتی دشمنان به عناوین مختلف برای شکست اسلام با ما مقابله می‌کنند، ما هم باید ایستادگی کنیم.

وزیر کشور افزود: در هیأت دولت سازوکاری برای بحث کوله‌بری در نظر گرفته شده است و براساس دستورالعمل تنظیم شده، باید کوله‌بری به شکل منظم‌تری انجام شود.

وی به وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: با وجودی که هنوز یک‌سال از وقوع زلزله آبان‌ماه سال گذشته کرمانشاه نگذشته است؛ روند بازسازی مناطق زلزله‌زده به شکل مطلوبی دنبال می‌شود.

رحمانی فضلی به زلزله ۵.۹ ریشتری روز گذشته «تازه‌آباد» اشاره کرد و گفت: پس از این زلزله، رئیس جمهوری به سرعت دستور رسیدگی به موضوع را صادر کرد و ما نیز تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی همچنین به افزایش قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، روز گذشته در هیأت دولت مصوب شد که افزایش اعتبارات انجام شود.

وزیر کشور اظهار داشت: دولت با وجود تنگنا‌های بسیار مالی، تاکنون کمک‌های خوبی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه کرده است.

رحمانی فضلی، مرز را یک ظرفیت دانست و اظهار داشت: به عنوان مسئول مرز‌های کشور هر چقدر که بتوانیم از ظرفیت مرز استفاده می‌کنیم، اما دولت عراق نیز باید همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: تاکنون جلسات مختلفی در زمینه همکاری‌های مرزی برگزار شده است و ما از طریق وزارت امور خارجه و آقای سلیمانی نیز مذاکرات خود را انجام می‌دهیم.

وزیر کشور با اشاره به اقدام‌های دولت در زمینه ایجاد اشتغال روستایی، عنوان کرد: در مناطق مرزی و زلزله‌زده هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات اشتعال‌زایی نداریم.

رحمانی فضلی افزود: جوانان مناطق مرزی و زلزله‌زده در صورتی که طرح خود را ارائه دهند، تسهیلات موردنظر به منظور اشتغال‌زایی را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها