معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران:

مصداق اصلی وحدت شهدای اهل سنت هستند/ وجود 11 هزار شهید اهل سنت و اقوام مختلف در کشور

سردار «علی اکبر پورجمشیدیان» گفت: در دفاع از سوریه جمع زیادی از برادران اهل سنت در مبارزه با داعش به شهادت رسیدند و این علمای اهل سنت بودند که همه تفکرات داعش و گروه‌های تکفیری را برملا کردند.
کد خبر: ۳۰۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳ - 28August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار سرتیپ «علی اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران امروز در اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی در شهرستان «درمیان» اظهار داشت: ما در کشورمان یک نمونه عینی از وحدت و یکپارچگی از اقوام و مذاهب را شاهد هستیم و به برکت شعار امام، شعار وحدت و یکپارچگی را شاهد هستیم.

وی افزود: مصداق اصلی این وحدت همین شهدایی هستند که قریب به 11 هزار نفر از شهدای اهل سنت و اقوامی که از استان های غرب و شرق و جنوب و همه نقاط کشور و خراسان جنوبی هستند به شهادت رسیدند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران یادآور شد: این شهدا در کنار برادران شیعه خود در نیروهای مختلف نظامی و مسلح ایستادند و جانفشانی کردند و جان خودشان را فدا کردند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه جمع قابل توجهی از شهدا، بسیجیان و نیروهای مردمی هستند که داوطلبانه جان خود را فدا کردند، بیان داشت: بعضی از آنها دو شهید از یک خانواده فدا کردند و اینها نشان دهنده این است که این وحدت عمق قوی و ریشه در اعتقادات اسلامی و قرآنی ما دارد که به معنای واقعی کلمه شاهد هستیم.

علمای اهل سنت تفکرات داعش و گروه های تکفیری را برملا کردند

وی اعلام کرد: در دفاع از سوریه جمع زیادی از برادران اهل سنت در مبارزه با داعش به شهادت رسیدند و این علمای اهل سنت بودند که همه تفکرات داعش و گروه‌های تکفیری را برملا کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به نامه 120 نفر از علمای اهل سنت به «ابوبکر البغدادی» گفت: در این نامه تفکرات‌ باطل را با آیات و روایات مورد نقد و تحلیل قرار داد و آنان این تفکرات را برملا کردند.

پورجمشیدیان اضافه کرد: در منطقه سوریه و عراق جمع بسیار زیادی از مردم مظلومی که به دست گروه‌های تکفیری و داعش به شهادت رسیدند از اهل سنت بودند.

وی با بیان اینکه اولین راهبرد داعش ایجاد اختلاف و تفرقه بین فرق اسلامی بود، گفت: دومین راهبرد ازبین بردن آثار ائمه هدی و پیامبران بود که تصمیم گرفتند سایر جاهایی که آثاری از اسلام و صحابه پیامبر بود از بین ببرند.

مصداق اصلی وحدت شهدای اهل سنت هستند/وجود 11 هزار شهید اهل سنت و اقوام مختلف در کشور

داعش محبین اهل بیت را نیز به شهادت می رساند

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: آن‌ها هر جا که از شیعه و اهل سنت محب پیامبر را دیدند به شهادت رساندند و زن‌ها را به کنیزی و اسارت بردند و آن‌ها را در بازار به فروش رساندند.

پورجمشیدیان عنوان کرد: جمع کثیری از رزمندگان ما که در مرزها امنیت ایجاد می‌کنند از برادران اهل سنت هستند و در ماجرای تروریستی «مریوان» که اخیراً اتفاق افتاد 11 شهید تقدیم اسلام شد که همه از اهل سنت بودند.

وی با بیان اینکه ما در کنار هم زندگی می‌کنیم، آموزش می‌بینیم و برای دفاع ارز مرزهای این کشور رزم می‌کنیم، متذکر شد: در منطقه خراسان جنوبی و رضوی به برکت وجود نازنین امام رضا(ع) وحدت را بیشتر می‌بینیم.

مصداق اصلی وحدت شهدای اهل سنت هستند/وجود 11 هزار شهید اهل سنت و اقوام مختلف در کشور

زندگی و ازدواج اهل تشیع و تسنن با هم، مصداق عینی وحدت است

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران منشأ و محور اصلی وحدت را بعد از قرآن ائمه هدی و پیامبر دانست و افزود: درخصوص وحدت مصداق عینی داریم و جمع قابل‌توجهی از شیعیان و اهل تسنن باهم زندگی و ازدواج می‌کنند.

پورجمشیدیان تصریح کرد: خونمان در جبهه‌های جنگ باهم درآمیخته است و وحدت ما یک وحدت خونی و ریشه‌دار و عمیق است.

وی اعلام کرد: بسیاری از علما و نخبگان امروز از جمعه اهل سنت هستند و انقلاب یکی از افتخاراتش این است که امام وقتی پرچم اقتدار اسلام را در دست گرفتند همه اقشار و مذاهب و مردم به کمک امام آمدند و این پرچم را بلند کردند.

مصداق اصلی وحدت شهدای اهل سنت هستند/وجود 11 هزار شهید اهل سنت و اقوام مختلف در کشور

توصیه رهبر انقلاب به مطالعه تاریخ 200 ساله اخیر

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران بیان داشت: رهبر انقلاب غالباً به نسل جوان سفارش می‌کنند که تاریخ را مطالعه کنید و تاکید کردند این تاریخ 200 سال اخیر را مطالعه کنید.

پورجمشیدیان افزود: اولین جنگ بین ایران و روس در زمان «فتحعلی شاه» و در منطقه «قفقاز» بوده که بیش از 230 هزار کیلومتر از کشور جدا شد و 10 سال طول کشید.

وی ادامه داد: بعد از آن به فاصله کوتاهی جنگ دیگری در زمان فتحعلی شاه 40 هزار کیلومتر از خاک کشور ما را جدا کردند و عهدنامه ننگین «گلستان» و «ترکمنچای» را انجام دادند و این یعنی بیش از سه برابر خاک لبنان امروزیو نیز در جنگ‌های زمان «ناصرالدین‌شاه» بیش از 600 هزار کیلومتر ازخاک ما را جدا کردند و جمع این‌ها می‌شود نصف مساحت کشور ما که به‌اندازه چند کشور اروپایی می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به دوره حکومت پهلوی اول و دوم گفت: در 50 سال حکومت آن‌ها و در جنگ دوم جهانی که قبل از آن زیر سلطه آلمان‌ها بود که برای خودشان نیاز به راه‌آهن داشتند و ایجاد کردند و او فکرش به راه‌آهن نمی‌رسید.

پورجمشیدیان یادآور شد: حجاب زنان غیرتمند ما را رضاخان ممنوع کرد، جلسات امام حسین(ع) را تعطیل کرد و علمای ما را عمامه از سر برداشت و کلاه پهلوی سر کردند؛ این‌ها کجا افتخار دارد که امروز از آن‌ها حرف می‌زنند؟!

مصداق اصلی وحدت شهدای اهل سنت هستند/وجود 11 هزار شهید اهل سنت و اقوام مختلف در کشور

استان نوزدهم ما را بدون یک گلوله از ایران جدا کردند

وی با اشاره به اینکه «بحرین» را که استان نوزدهم ما بود بدون حتی یک گلوله از کشور ما خارج کردند، تصریح کرد: تاریخ را مطالعه کنید، آدم احساس شرم می‌کند امروز در فضای مجازی یک عده تبلیغ حکومت شاهنشاهی را می‌کنند درحالی‌که هیچ افتخاری ندارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران یادآور شد: کاپیتولاسیون که توسط آمریکایی‌ها تحمیل شد اصلاً جنگی درنگرفت و هر آمریکایی هر غلطی که انجام می‌داد و حتی نسبت به شاه حرفی می‌زد، نمی تواسنتد داخل ایران از آن طرح دعوا کنند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه به برکت خون پاک فرزندان شما که چهره‌های نورانی داشتند و آنچه داشتند در کف اخلاص گذاشتند و تقدیم انقلاب کردند، گفت: 8 سال جنگ را تحمیل کردند و یک وجب از خاک این سرزمین جدا نشد که این افتخاری بزرگ است.

وی اضافه کرد: امام راجع به شهدا می‌گویند «فقط شهدا و انبیا هستند که می‌توانند نظر به وجه الله داشته باشند» و رهبری نیز می‌فرمایند «شهدا حق حیات بر گردن ما دارند و مسئولین ما زیر بار منت شهدا و خانواده شهدا هستند».

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این پرچم و امانت متعلق به شهداست شهدای بزرگوار سفارش نظام جمهوری اسلامی ایران را و  سفارش اسلام و قران و اهل‌بیت را کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها