رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

مدیریت سفرهای شهری در تهران مورد انتقاد است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر بخشی می خواهد فعالیتش مفید باشد باید کارآمدی خود را بالا ببرد. در راهور تهران روی این مقوله به حد مطلوبی نرسیده ایم چرا که به لحاظ تعداد سفرهای درون شهری با 18 میلیون جابجایی در درون شهر بخش ترافیکی ما مورد انتقاد است.
کد خبر: ۳۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳ - 08October 2014

مدیریت سفرهای شهری در تهران مورد انتقاد است

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس سرهنگ حسینی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در جلسه هم اندیشی و تعامل پلیس راهور تهران با اعضا شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: امسال هفته ناجا را با شعار تلاش جهادی و کارآمدی و اقتدار شروع کرده ایم بر اساس راهبردهای کلان کشور بویژه فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر بخشی می خواهد فعالیتش مفید باشد باید کارآمدی خود را بالا ببرد. در راهور تهران روی این مقوله به حد مطلوبی نرسیده ایم چرا که به لحاظ تعداد سفرهای درون شهری و 18 میلیون جابجایی در درون شهر بخش ترافیکی ما مورد انتقاد می باشد.

حسینی با بیان این مطلب که کارهای ارزنده ای در بحث ترافیکی در تهران انجام شده است گفت: مدیریت شهری تلاش بی وقفه ای را در حل کردن مشکل ترافیکی با کارهایی از قبیل افزایش سطح معابر داشته اما این کافی نیست و باید رویکرد خود را عوض کنیم.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم در تهران به موفقیت برسیم باید روی سه حوزه اتوبوس رانی، مترو و تجهیزات الکترونیکی سرمایه گذاری کنیم.

سرهنگ حسینی با انتقاد از افرادی که گفته اند باید روی فرهنگ ترافیک کار شود تاکید کرد: با احترامی که برای این افراد قائل هستم اما باید بگویم تکیه بر روی فرهنگ ترافیکی خیلی منطقی و موثر نیست و باید به سمت تغییر رفتارها حرکت کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات را باید به یک رفتار بدیهی تبدیل کنیم که راهکار آن استفاده از ابزارآلات پیشرفته و جایگزین تجهیزات هوشمند به جای پلیس است.

وی ادامه داد: مساله دیگری که مهم است بی نیازی مردم به توصیه های پلیس است هر فردی به راحتی می تواند تشخیص دهد که استفاده از این وسایل عمومی مقرون به صرفه تر از وسایل شخصی است اما باید در این موضوع رفتارها تغییر کند ونمونه بارز تغییر رفتار رانندگان را به وضوح می توانیم در هنگام رسیدن به تونل توحید و صدر دید که به طور کامل مقررات را رعایت می کند.

سرهنگ حسینی با اشاره به آموزش در مقوله ترافیک گفت: ما معتقدیم که اصل ترافیک در پایه سه اصل مهندسی ترافیک آموزش و اجرای مقررات است اما امیدواریم بتوانیم از امکانات و ظرفیت های شورای شهر تهران به عنوان یک تکیه گاه مطمئن و حمایت کننده قوی استفاده کنیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان با اشاره به متولی نداشتن معاینه فنی در کشور اظهار کرد: درتهران مراکزی از صدور معاینه فنی وجود دارد که شرایط خوب و استانداردی را دارا هستند اما چون متولی وجود ندارد کار به درستی به آنها سپرده نمی شود از شما اعضای شورای شهر تهران می خواهم که این را در طرح های خود مصوب کنید که خودروهایی که می خواهند در تهران تردد داشته باشند حتما از مراکز صدور معاینه فنی در تهران مجوز معاینه فنی را دریافت کنند.

لازم به ذکر است در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ناصری رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و مسجد جامعی رییس سابق شورای شهر تهران و تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران به ایراد سخن پرداختند و نظرات مختلفی در خصوص پیگیری حل مشکل ترافیک در شهر تهران ارائه دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار