شریعتمداری:

صنعت دریایی ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد/ به دانش ساخت شناور‌های مورد نیاز دست یافته‌ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستیابی متخصصان ایرانی به دانش ساخت شناور‌های مورد نیاز کشور گفت: صنعت دریایی ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد.
کد خبر: ۳۰۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ - 01September 2018

صنعت دریایی ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین رونمایی از «طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی» که صبح امروز در صنایع شهید توحیدی تهران برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بهره مندی از مزایای دریا اظهار داشت: در این سال‌ها اقدامات بسیاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص بهره‌مندی از مزایای دریا انجام شده است؛ اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا به هدف مد نظر ایشان برسیم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم از دریا و صنایع دریایی بهره‌مند شویم، باید در صنعت ساخت و تولید کشتی خودکفا شویم. امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های متخصصان داخلی توانسته‌ایم به دانش تولید و ساخت شناور‌های مورد نیاز دست پیدا کنیم و چندین شناور تولید کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکل اشتغال در جامعه عنوان کرد: صنعت دریایی یکی از عرصه‌هایی است که اگر فعال شود، می‌تواند ظرفیت اشتغال بالایی برای کشور داشته باشد؛ البته مسائل و مشکلاتی در این راه وجود دارد که باید با همکاری سازمان‌های مختلف، موانع پیش رو را برداشت و مقدمه ساخت و تولید در عرصه دریا را ایجاد کرد.

شریعتمداری ادامه داد: کشور ما از معدود کشور‌هایی است که از شمال و جنوب به دریا راه دارد؛ پس باید با گسترش صنایع کوچک و بزرگ وابسته به دریا، زمینه رشد، پیشرفت و بهره مندی بیشتر از مزایای دریا را فراهم آوریم.

وی رمز موفقیت و توسعه پایدار در صنایع دریایی را برنامه‌محور بودن دانست و گفت: با برنامه ریزی می‌توانیم در ساخت و توسعه صنایع دریایی و ارائه خدمات به سایر کشور‌ها موفق باشیم. بر همین اساس، ساخت و تحویل نفت‌کش به کشور ونزوئلا یکی از نمونه‌های موفق این حوزه است که باید با قدرت ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار