امیر رستگاری خبر داد؛

بهره‌برداری از موتور دریایی ملی با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار تا پایان امسال

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به خودکفایی کشورمان در حوزه ساخت انواع شناور‌های سطحی، زیرسطحی و اثرسطحی گفت: تا پایان امسال موتور ملی را با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار در حوزه دریا به بهره‌برداری خواهیم رساند.
کد خبر: ۳۰۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ - 01September 2018

بهره‌برداری از موتور دریایی ملی با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار تا پایان امسالبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «امیر رستگاری» رییس سازمان صنایع دریایی در مراسم بهره‌برداری از طرح تحول صنعت دریایی که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به توانمندی این سازمان در حوزه ساخت و طراحی شناور‌های مختلف و تامین نیاز‌های داخلی اظهار داشت: امروز سازمان صنایع دریایی با دارا بودن ۱۰ دفتر مسئولیت طراحی و ساخت شناور‌های سطحی، زیرسطحی، شناور‌های اثرسطحی، هواناو و شناور‌های پرنده، شناور‌های تندرو، دفاتر طراحی موتور‌های دیزلی و بنزینی، دفتر طراحی سامانه‌های انتقال قدرت و همچنین دفتر طراحی سامانه‌های پیش‌برنده را در اختیار دارد و در حوزه‌های مختلف شناوری مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: سازمان صنایع دریایی دارای ۱۶ مرکز توسعه فناوری مربوط به سازه‌های مختلف کامپوزیتی، ساز‌ه‌های فولادی، سازه‌های آلومینیومی، سامانه‌های هوشمند، مرکز توسعه فناوری رانش الکتریکی، و... است.

امیر رستگاری تصریح کرد: این سازمان همچنین دارای پنج مجموعه کشتی‌سازی در سایت‌های خلیج فارس، بندر عباس، بندر خرمشهر، اسلامشهر، دریای خزر، است.

رییس سازمان صنایع دریایی ادامه داد: این سازمان افتخار دارد علاوه بر مسئولیت ساخت شناور‌های نیرو‌های دریایی قدرتمند کشور تاکنون بیش از ۱۸۰ فروند شناور غیرنظامی را طراحی و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی افزود: امروز افتخار داریم که علاوه بر طراحی انواع پلتفرم‌ها و شناور‌ها، در حوزه تامین زنجیره سامانه‌های حساس و گلوگاهی ورود و موتور ۹۰۰ اسب بخار را تولید کرده‌ایم؛ همچنین در حوزه دیزل سازی نیز از توان خوبی برخوردار هستیم.

امیر رستگاری تصریح کرد: سازمان صنایع دریایی موفق شده است، موتور‌های دیزلی را تبدیل به دیزل‌های دریایی کند و از ۳۵۰ اسب بخار به قدرت ۵۰۰ اسب بخار برساند و به عنوان سامانه رانشی برای شناور‌های سبک و متوسط مورد استفاده قرار دهد.

‌وی افزود: همچنین ما با بهره گیری از همین توان توانستیم ژنراتور ۳۱۲ کیلو وات را تولید کنیم و امروز این ژنراتور مورد استفاده متقاضیان قرار گرفته است.

رییس سازمان صنایع دریایی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تا پایان امسال موتور ملی را با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار در حوزه دریا به بهره برداری خواهیم رساند و در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

وی گفت: امروز در ساخت گیربکس ترکیبی نیز به خودکفایی رسیده‌ایم و توانسته‌ایم سامانه انتقال قدرت و گیربکس را تا توان پنج هزار اسب بخار در کشور نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه پیش‌برنده‌ها نیز تمامی قطعات اعم از پروانه‌های ثابت و متحرک، انواع شفت‌های تو پُر و تو خالی را بومی‌سازی کرده‌ایم و امروز می‌توانیم نیاز کشور را در حوزه شفت و پروانه صد در صد پاسخگو باشیم.

دریادار رستگاری افزود: امروز تمامی کابل‌های دریایی و زیردریایی در کشور تولید می‌شود و انواع کانکتور‌ها در داخل تولید می‌شود. همچنین افتخار داریم با همکاری سازمان‌های مرتبط با وزارت دفاع در ساخت دیگر سامانه‌های شناوری نیز به خودکفایی برسیم.

وی در این رابطه افزود: امروز صنایع الکترونیکی ایران توانسته است انواع رادارها، سونارها، سونار‌های مخابراتی در باند‌های «وی. اچ. اف» و «یو. اچ. اف» و انواع سامانه‌های اپتیکی دید در روز و دید در شب و سامانه‌های لیزری فاصله‌یاب را در داخل تولید کند.

رییس سازمان صنایع دریایی افزود: امروز تمامی سامانه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری توسط سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع طراحی و تولید می‌شود و ما آمادگی داریم که این محصولات را در اختیار متقاضیان بگذاریم.

وی عنوان کرد: امروز موفق شدیم با تلاش مهندسان و متخصصان داخلی به توان تولید و ساخت موتور‌های «dlec» که یکی از دانش‌های به روز دنیاست، دست پیدا کنیم، که از این الکتروموتور در حوزه موتور‌های هیبریدی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار