رضایی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فعالیت‌های هسته‌ای را در صورت لغو برجام با شدت بیشتری آغاز خواهیم کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برجام منتفی شود، فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را با شدت بیشتری آغاز می‌کنیم.
کد خبر: ۳۰۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 05September 2018

ازسرگیری فعالیت هسته ای در گرو لغو برجاممحمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به بازدید کمیسیون متبوعش از سایت‌های هسته‌ای فردو و نطنز که روز دوشنبه هفته جاری صورت گرفت، اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بحث فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای داریم، از جمله 180 ایزوتوپ که نقش تاثیرگذاری در حوزه‌های صنعتی دارد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به قرارداد منعقد شده با روسیه برای فعالیت در سایت فردو افزود: امروز مراحل آزمایشی را می‌گذرانیم و زیرساخت‌های مورد نیاز از سوی سازمان انرژی اتمی نیز انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه متوقف کردن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای یکی از مهمترین تضمین‌هایی بود که ما برای حفظ برجام به طرف‌های مقابل داده‌ایم، گفت: تا کنون هیچ تلاش مورد توجهی از طرف اروپایی‌ها برای ثبات برجام انجام نشده است.

وی با توجه به اینکه انتظار می‌رود اتحادیه اروپا مسیر آمریکایی‌ها در توافق برجام را طی کنند، خاطرنشان کرد: اگر برجام از سوی اروپایی‌ها لغو شود، این آمادگی را داریم که بدون در نظر گرفتن شرایط خاصی فعالیت‌هایی صلح‌آمیز هسته‌ای را با شدت و حدت بیشتری آغاز کنیم.

نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اخذ تضمین از اروپایی‌ها برای حفظ برجام تصریح کرد: اگر منافع کشورمان در این توافق تامین نشود و برجام مورد خطر اروپایی‌ها قرار بگیرد این آمادگی را داریم که طی 2 سال آینده به 190 هزار سو غنی سازی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها