اتحادیه عرب: تخریب روستاهای فلسطینی جنایت جنگی است

معاون دبیرکل اتحادیه عرب حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای ویران کردن روستای فلسطینی «الخان الاحمر» واقع در شرق قدس اشغالی را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی دانست.
کد خبر: ۳۰۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ - 06September 2018

اتحادیه عرب: تخریب روستاهای فلسطینی جنایت جنگی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العالم، «سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب و مسوول بخش فلسطین و اراضی اشغالی عربی حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای تخریب روستای فلسطینی الخان الاحمر واقع در شرق قدس اشغالی را محکوم کرد و آن را به مثابه جنایت جنگی دانست.

وی این حکم را نقض کننده قوانین بین‌المللی و انسانی و به منزله جنایت جنگی دانست و تاکید کرد: چنین تصمیماتی نشان می‌دهد اشغالگران می‌خواهند فلسطینی‌ها را آواره کنند که این خود تجاوز آشکار به حقوق آن‌ها و به معنای نادیده گرفتن اراده و قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص فلسطین است که کرانه باختری رود اردن و همچنین قدس شرقی را جزو سرزمین‌های اشغالی می‌داند.

این مقام اتحادیه عرب در ادامه گفت: این حکم نشان می‌دهد دادگاه عالی این رژیم نیز بخشی از مجموعه بزرگ اشغالگری و اجرا کننده سیاست‌های غیرقانونی آن و در پی پاکسازی نژادی مردم بی‌دفاع فلسطین است.

ابوعلی در پایان گفت: اشغالگران صهیونیست با این اقدام می‌خواهند طرح یهودی سازی و اشغال سرزمین‌های فلسطینی را با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها تکمیل کنند و به همین دلیل همه نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل باید دست به اقدام فوری برای متوقف کردن چنین طرح‌های خطرناکی بزنند و قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به فلسطین را به اجرا درآوردند و عاملان چنین جنایت‌هایی را به دادگاه‌های بین‌المللی بکشانند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی چهارشنبه به تخلیه و ویران کردن روستای الخان الحمر واقع در شرق قدس اشغالی حکم داد.

بر اساس این حکم، ساکنان این روستا باید طی هفت روز آینده از آن خارج شوند. این روستا 2 هزار و ۷۶۴ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار