حضور فیلم مستند «لوتوس» در جشنواره فیلم «لس‌آنجلس»

فیلم مستند «لوتوس» به کارگردانی «محمدرضا وطن‌دوست» در سومین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «لس‌آنجلس» آمریکا به نمایش درمی‌آید و در صورت برنده شدن، ورودی جایزه اسکار ۲۰۱۹ را کسب خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ - 09September 2018

نمایش «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره فیلم «لوس‌آنجلس» که ورودی اسکار 2019 استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم مستند «لوتوس» تنها نماینده سینمای مستند ایران در بیست و چهارمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم لوس‌آنجلس «LA Film Festival» است که از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ برابر با (۲۹ شهریور تا ۶ مهرماه ۹۷) برگزار می‌شود. برنامه‌ی نمایش این فیلم برای دو نوبت و در روزهای یکم و دوم مهرماه پیش‌بینی شده است. 

پیش از این «لوتوس» در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان و در دومین حضور جهانی‌اش در بخش رقابتی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «سروینو» ایتالیا به نمایش درآمد.

این فیلم در اولین نمایش ملی خود نیز در سه بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت و تندیس فیروزه‌ای ویژه‌ی هیات داوران برای بهترین فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را دریافت کرد. در دهمین جشن مستقل سینمای مستند هم کاندیدای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بود و تندیس شیر سنگی بهترین فیلم را دریافت کرد و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

در این مستند داستانی، زندگی مادر شهیدی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره‌ای نشسته است تا به مزار پسرش برود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «لس‌آنجلس» از جشنواره‎‌های مهم و بزرگ سینمایی آمریکا و یک پلتفرم برتر برای آثار جدید از داستان‌پردازان مستقل، نوظهور و امیدوارانه با صداهای منحصر به فرد و نوآورانه است که توسط «نهاد سینمای مستقل» برگزار می‌شود.

عوامل تولید مستند «لوتوس» عبارتند از: نویسنده، فیلمبردار، تدوینگر و کارگردان: محمدرضا وطن‌دوست؛ دستیار کارگردان و تصویر: علی طالبی؛ صدابردار و طراح صدا: حسن مهدوی؛ تدوین صدا: شاهین خاکپور؛ گوینده متن: ربابه بخشی‌درمی؛ موسیقی: محمدرضا اسحاقی؛ تصویر هوایی: محمود حق‌بیان؛ هماهنگی رنگ تصاویر: علیرضا احمدی؛ امور فنی تصویر: سروش امیرآبادی؛ دستیار تدوین: علی وفایی، نورالله فتاحی؛ مدیر تدارکات: سعدالله ولایتی؛ مدیر تولید: محسن پویانفر؛ دستیار تهیه: سارا معیری؛ تهیه‌کننده: محمدرضا وطن‌دوست؛ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛ با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران؛ مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری «خانه فیلم وطن‌دوست»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار