سرلشکر باقری در دانشگاه امین:

حمله اخیر موشکی سپاه بیانگر قدرت اطلاعاتی و موشکی نیروهای مسلح است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حمله اخیر موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در شمال عراق را بیانگر قدرت اطلاعاتی و موشکی نیروهای مسلح دانست و گفت: با دشمنان اتمام حجت می‌کنیم و پیغام و تذکر هم می‌دهیم؛ اما اگر توطئه‌ها ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز برخورد نیست.
کد خبر: ۳۰۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ - 11September 2018

حمله اخیر موشکی سپاه بیانگر قدرت اطلاعاتی و موشکی نیروهای مسلح استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در آیین دانش‌آموختگی دانشجویان انتظامی دانشگاه امین با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در شمال عراق اظهار داشت: اتفاقی که در روزهای اخیر با قدرت تمام در منطقه محقق شد، اتفاق کوچکی نبود. نمایش توان موشکی بخش کوچکی از این اتفاق بزرگ بود. بخش بزرگتر این جریان، نمایش قدرت تدبیر، قدرت اطلاعاتی، قدرت طراحی و هماهنگی و قدرت فرماندهی و ارتباط و در نهایت بیانگر قدرت تمام‌کننده موشکی بود که چنین حادثه بزرگی را رقم زد.

وی افزود: در اینجا اعلام می‌کنیم که چنانچه چنین توطئه‌افکنی‌هایی ادامه پیدا کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ساکت نمی‌نشینند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ما صبر می‌کنیم، اتمام حجت می‌کنیم، پیغام و تذکر هم می‌دهیم؛ اما اگر توطئه‌ها ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز برخورد نیست؛ چرا که بر اساس منشور ملل متحد، این حق طبیعی هر ملت و کشوری است که در برابر دشمن از خود دفاع کند. ما صبر نمی‌کنیم که ناامنی به داخل خانه‌های مردم ما بیاید و یا به کارخانه‌ها و مراکز جمعیتی و توسعه‌ای ما راه پیدا کند. ما دارای نیروهای مسلح و نظامی فعال هستیم و با ریشه توطئه‌ها برخورد می‌کنیم.

سرلشکر باقری همچنین در این مراسم با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه نخست محرم الحرام اظهار داشت: عاشورای حسینی درس‌های متعددی به ما می‌آموزد که مهمترین آن‌ها درس ایثار و بندگی و نپذیرفتن ذلت و جانفشانی در راه خدا و اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم به عنوان پایان دوره آموزشی عده‌ای از عزیزان جان بر کف ماست که مفتخر به دریافت درجه شده و در آغاز مسیر مقدس خدمت به میهن و مردم عزیزمان قرار دارند. خدمت به ملت ایران، میهن اسلامی و خدمت به کشوری که افتخار حرکت در مسیر الله و آرمان‌های اسلامی دارد، خدمتی مقدس و بی‌نظیر است.

سردار باقری گفت: این حکومت مقدس نتیجه 14 قرن تلاش همه علما، صلحا، شهدا و مردم و گذشتگانی است که تلاش کرده‌اند و با ظلم و ستم جنگیده‌اند و این نظام را با خون شهدا برپا کرده‌اند و ما چهلمین سال به وجود آمدن این نظام الهی را گرامی می‌داریم. شما دانش آموختگان امروز به کسوت مقدسی درآمده‌اید که برای نظم، امنیت، آرامش و اقتدار این کشور خدمت خود را آغاز می‌کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: مقام معظم رهبری توجه خاصی به نیروی انتظامی دارند و همواره تاکیدشان به مسئولان نیروهای مسلح این است که با تمام توان از نیروی انتظامی حمایت و پشتیبانی کنند تا این نیروی ارزشمند بتواند مسئولیت‌های متنوع و خطیر خود را در جای جای این میهن عزیز به خوبی به انجام برساند. دوره آموزشی در دانشگاه امین قطعاً دوره‌ای مقدس و خاطره‌انگیز برای یکایک شما عزیزان خواهد بود. این دوره به همراه آموزش نظامی توام با بصیرت افزایی و تعمیق معنویت خواهد بود.

وی اضافه کرد: مراسم امروز بیانگر این است که با تلاش فرمانده ناجا و همه فرماندهان، مسئولان، مربیان و اساتید، این دانشگاه توانسته است، آموزش‌ها و انضباط و انسجام را به خوبی پیاده‌سازی کند، که جلوه‌ای از آن را در مراسم امروز شاهد بودیم. نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان اقتدار این میهن مسئولیت بسیار خطیر و سنگینی بر عهده دارد. در تمامی پهنه جغرافیایی سرزمین ما این نیرو در ابعاد مختلف مسئولیت‌های سنگینی در برقراری امنیت، آرامش و انضباط اجتماعی دارد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: نیروی انتظامی همچنان که باید نمایش‌دهنده اقتدار نظام و حافظ امنیت این کشور باشد، باید با مردم عزیزمان رئوف، مهربان و دوست باشد. مردم باید نیروی انتظامی را پناهگاه و ملجا خود بدانند و هرگاه به مشکلی برمی‌خورند با آسودگی و اطمینان به این مراکز مراجعه کنند و به سرعت مشکلشان به سمت حل شدن برود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: خاطیان و بدخواهان باید نیروی انتظامی را به عنوان قوه قهریه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند و از آن حساب ببرند و بدانند که اگر قصد بر هم زدن نظم و امنیت کشور را داشته باشند، قبل از ورود به صحنه پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: نیروی انتظامی در برابر جرم در اسرع وقت و برابر با قانون اقدام خواهد کرد. نیروی انتظامی همچنین در رابطه با فرهنگ‌سازی در جامعه در خصوص امنیت و انضباط اجتماعی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. ارائه مشاوره و آموزش عمومی به مردم از وظایف نیروی انتظامی است.

سرلشکر باقری عنوان کرد: سالم نگه داشتن جامعه و ارتقای سلامت روانی، فرهنگی، اعتقادی و ظاهری جامعه وظیفه نیروی انتظامی است. مرزبانی بحمدالله در سال‌های اخیر چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، رو به توسعه و ارتقا است و باید این مسیر با قدرت ادامه پیدا کند. مرزهای ما باید بیش از گذشته، مرزهای امن و آرام و برای فعالان اقتصادی کشورمان فرصت آفرین باشد.

وی ادامه داد: مرزنشینان و فعالان اقتصادی باید از زندگی در مرزها احساس آرامش کنند و این از مسئولیت‌های مرزبانی است. نیروی انتظامی در دوره‌هایی که با برخی التهابات اجتماعی همراه بود، آمادگی، کارآمدی و توانایی خود را نشان داد و روز به روز این آمادگی و توانایی در حال توسعه است. واحدهای انتظامی و امدادی و یگان ویژه در اوج آمادگی باید حافظ آرامش و امنیت کشور باشند.

سرلشکر باقری در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: اشراف اطلاعاتی، شناسایی جرم‌های نوین و بهره‌مندی از دانش روز از وظایف سنگینی است که بر عهده شماست و بحمدالله این دانشگاه به خوبی توانسته دانش روز را به دانشجویان منتقل کند.

وی تصریح کرد: همواره سعی کنید همگام با علوم و دانش روز حرکت کنید و یک گام و بلکه چند گام از کسانی که به دنبال استفاده از دانش روز برای تولید جرایم هستند، جلوتر باشید و مسئولیت خود را به خوبی انجام دهید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص پشتیبانی از یگان‌های ناجا هم عنوان کرد: وظیفه ماست که ناجای خدوم، زحمتکش، آگاه و توانمند را با حداکثر توان پشتیبانی کنیم تا بتواند توان و آمادگی خود را روز به روز افزایش دهد و از نظم و امنیت جامعه پاسداری کند.

وی با اشاره به امنیت مثال زدنی که امروز در کشور ما با وجود تهدیدات متعدد برقرار است، گفت: کشور ما امروز در منطقه ناآرام غرب آسیا، آرام‌ترین و امن‌ترین کشور است و بر اساس شاخص‌ها جزو کشورهای امن دنیا محسوب می‌شود و این مهم در کنار تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا و سایر دست اندرکاران امنیتی و انتظامی، جزو افتخارات نیروی انتظامی است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: نیروی انتظامی با جان و خون خود پای امنیت و آرامش ایستاده است. جریان و رود شهادت در نیروی انتظامی همچنان جاری است و در حوادث مختلف علیرغم اینکه پلیس با درایت عمل می‌کند و هوشمندانه در صحنه است شاهدیم که برخی مواقع شهدایی تقدیم انقلاب می‌کند و ما به خود می‌بالیم که دارای چنین نیروهای مدافع و ایثارگری در کشور هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با ارائه تحلیلی از وضعیت کنونی کشور اظهار داشت: کشور ما با جنگ بزرگ اقتصادی و روانی مواجه است و در این نبرد نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند.

وی افزود: نیروهای دفاعی کشور اعم از ارتش، سپاه و وزارت دفاع، مسئولیت دفاع در برابر تهدیدات نظامی را بر عهده دارند و نیروی انتظامی مسئولیت برقراری نظم، امنیت و آرامش را عهده‌دار هستند که این نعمت مقدمه واجب و ضروری برای هر فعالیت توسعه‌ای، اقتصادی، دینی، اجتماعی و مذهبی در کشور ما و هر جای جهان است و خداوند را شاکریم تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا چنین کشور امنی داریم.

سرلشکر باقری گفت: نیروهای مسلح در دادن پاسخ دندان شکن به دشمن، ذره‌ای کوتاهی ندارند و به اذعان دشمنان ایران اسلامی، علیرغم اینکه در معرض بیشترین تهدیدات هستیم، بالاترین امنیت را تجربه می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه‌های مختلف در کنار دولت و قوای سه‌گانه حضور داریم و از مسئولان نظام اسلامی پشتیبانی می‌کنیم تا بتوانند با پیروی از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند و کشور را به سمت توسعه و شکوفایی اقتصادی هدایت کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار