سردار اشتری:

مدافعان حرم با هدف دفاع از حریم اهل بیت (ع) و امنیت نظام از جان خود می‌گذرند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مدافعان حرم نه به خاطر مسائل مادی بلکه فقط با هدف دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حفظ امنیت این نظام اسلامی از جان و مال و خانواده خود می‌گذرند و به نبرد با دشمن می‌روند. مگر می‌شود کسی به خاطر پول دست یا پای خود را از دست بدهد؟ چه برسد به جان که ارزشمندترین سرمایه هر کسی است.
کد خبر: ۳۰۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ - 11September 2018

مدافعان حرم با هدف دفاع از حریم اهل بیت (ع) و امنیت نظام از جان خود می‌گذرندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در یادواره ۲۷۰ شهید نیروی انتظامی استان البرز حضور یافت و ضمن سخنرانی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و مدافعان حرم نیروی انتظامی استان البرز تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

سردار اشتری در این مراسم با بیان این که زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، در واقع همان عمل کردن به راه و رسم شهداست، اظهار داشت: استان البرز چند هزار شهید گلگون کفن دارد که ۲۷۰ نفر از آنان شهدای نیروی انتظامی هستند. فرزندان این وطن در نیروی انتظامی در اقصی نقاط این کشور، شهرها، روستا‌ها و مرز‌ها تحت امر فرمانده کل قوا، حافظ جان و مال و ناموس مردم ایران عزیز هستند و با تمام وجود و تا پای جان در خدمت این مردم شریف خواهند بود و همه تلاش ما این است که شرمنده خون شهدا و خانواده‌های گرانقدر آنان نباشیم.

سردار اشتری گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز قصد تعرض به کشوری را نداشته و نخواهد داشت. در دوران دفاع مقدس نیز ما شروع کننده جنگ نبودیم و فقط مدافع آب و خاک این وطن بودیم. در آن دوران تمام ابرقدرت‌ها و کشور‌های منطقه به رژیم بعث عراق کمک می‌کردند تا به تصور خودشان این انقلاب را از بین برده و به خیال خود بتوانند ظرف مدت چند روز به تهران برسند و ایران را اشغال نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: جبهه ما در دوران دفاع مقدس دارای چند مزیت نسبت به دشمن بود. اول این که فرمانده ما رهبری مانند امام خمینی (ره) با تدابیری حکیمانه بود. دوم حضور بسیجیان و مردم در کنار ارتش و سپاه به صورت متحد در جبهه‌ها بود و این که در کنار آنان کمیته، شهربانی، ژاندارمری و جهاد سازندگی دوشادوش برادران خود در مقابل دشمن ایستاده بودند و همه با هم در این دفاع مقدس حضور داشتند. اما برترین مزیت رزمندگان ما نسبت به دشمن، توکل به خدا و هدف جهاد برای رضایت خداوند متعال بود.

اشتری یادآور شد: رزمندگان ما در آن دوران برای رضای خداوند به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند. زیرا امام هم جز رضای خداوند چیز دیگری نمی‌دید و نمی‌خواست و هرگز جز اعتلای اسلام هدفی نداشت.

وی با اشاره به این که طی محاسبات ارتش‌های بزرگ دنیا، ایران نمی‌توانست در جنگ مقاومت کند و هرگز نمی‌توانست پیروز شود، تصریح کرد: رزمندگان ما، چون برای رضای خدا، برای اسلام و برای سربلندی ایران جنگیدند و هیچ چیز برای خود نخواستند، با توکل به خداوند و با یاری او پیروز شدند.

وی متذکر شد: رزمندگان شجاع ما فقط برای رضای خداوند به میدان مبارزه رفتند و از بذل جان خود ابایی نداشتند. امروز نیز برخلاف شایعاتی که شبکه‌های معاند منتشر می‌کنند مدافعان حرم نه به خاطر مسائل مادی بلکه فقط با هدف دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حفظ امنیت این نظام اسلامی از جان و مال و خانواده خود می‌گذرند و به نبرد با دشمن می‌روند. مگر می‌شود کسی به خاطر پول دست یا پای خود را از دست بدهد؟ چه برسد به جان که ارزشمندترین سرمایه هر کسی است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه افزود: در خاطرات فرماندهان آن دوران عراق می‌خوانیم که آن‌ها هرگز باورشان نمی‌شد که نیرو‌های ایرانی بتوانند در مقابل لشکر تا دندان مسلح عراق دوام بیاورند چه برسد به این که آن‌ها را از خرمشهر عقب برانند. آن‌ها خود اعتراف می‌کنند و باور نداشتند که شاهد چنین قدرتی از جوانان و رزمندگان ایرانی باشند. دلیل این پیروزی برای آنان ناشناخته است، اما آن‌ها نمی‌فهمند که اتصال رزمندگان ما به قدرت لایزال الهی مسبب این پیروزی عظیم گشته است.

اشتری افزود: امروز هم نیت رزمندگان و سربازان وطن در حراست از میهن و مرز‌های آن دفاع از دین اسلام و خاک پاک وطن است و همیشه توکلشان تنها به خداوند است و دلیل موفقیت آن‌ها توسل به ائمه اطهار (ع) می‌باشد. ما تا هر زمان که پیرو مسیر الهی و ائمه اطهار (ع) و گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم پیروزیم. جوانان ما و سربازان ما اگر امروز به راه و رسم شهدا تاسی کنند، قطعا پیروز خواهند بود.

این مقام نظامی گفت: گرامی داشت یاد شهدا در یادواره‌ها زیباست، ولی کافی نیست، بلکه باید از راه و رسم آن‌ها در عمل پیروی کنیم. موفقیت ما تا زمانی ادامه دارد که با روحیه جهادی به آبادانی و دفاع از این کشور بپردازیم و با توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) و با همت عالی و همچنین با اتکا به عقل و علم تصمیم گرفته و در مسیر پیشرفت گام برداریم.

وی در ادامه با بیان این که امروز نیز دانشمندان جوان ما با وجود این که در آن دوران حضور نداشتند، ولی امروز با پیروی از راه و رسم شهدا و همت والای خود توانسته‌اند در سنگر علم و فناوری راه رزمندگان را ادامه دهند، گفت: امروز دشمن در حال تزریق ناامیدی و حس شکست در بین جوانان است. ولی درخت این انقلاب که در آستانه چهلمین سال پیروزی خود است، تنومند شده و محصولات خوبی از آن به بار نشسته است. همه‌ی ما باید با تمام توان در مقابل دشمن در جبهه اقتصادی و فرهنگی ایستادگی کنیم و در برابر حمله‌های آنان نه تنها مقاومت کنیم، بلکه باید در برخی عرصه‌ها به صورت تهاجمی عمل کرده و دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم.

وی در پایان افزود: مردم عزیز ایران در طول انقلاب و در طی هشت سال دفاع مقدس و این چهل سال امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند. مردم ما قدردان حضور ولایت فقیه در این مملکت هستند. این راهی که حضرت امام (ره) برای ما ترسیم کرده است و امروز نیز رهبری آن را مقام عظمای ولایت بر عهده دارد را باید با وحدت و استقامت طی کنیم و با پشت سر نهادن مشکلات اقتصادی مانند همیشه پیروز میدان مبارزه باشیم. امنیت این کشور در حال حاضر در دنیا مثال زدنی است. ما خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی با پیروی از راه امام و شهدا حافظ امنیت این کشور که حاصل خون شهدا و ایثارگری خانواده‌های شهداست، خواهیم بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار