مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

جمع‌آوری 531 هزار سند دوران دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در بحث مربوط به تامین محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تا کنون 531 هزار سند از دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۳۰۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ - 13September 2018

جمع آوری 531 هزار سند دوران دفاع مقدس در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی با موضوع پیگیری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با اشاره به مهمترین فعالیت های انجام شده در سه ماهه تابستان سال جاری، اظهار داشت: در سه ماهه تابستان و در بحث جمع‌آوری اسناد تعداد 2 هزار برگ سند از جهاد کشاورزی، هزار و 980 برگ سند از سازمان صنعت و معدن استان مرکزی، 8 هزار برگ سند از ماشین سازی، هزار برگ سند مربوط به نقش زنان و 218 برگ سند از اداره‌کل ثبت احوال استان مرکزی جمع آوری شده است.

وی افزود: در بحث مربوط به برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی نیز دو کارگاه آموزشی با موضوع چگونگی تشکیل پرونده علمی و مقاله نویسی و یک کارگاه فیلمنامه نویسی دفاع مقدس با دعوت از اساتید کشوری در محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در ارتباط با اردوهای ارهیان نور نیز در سه ماهه تابستان 3 اردوی راهیان نور به مناطق گیلان‌غرب با ظرفیت 120 نفر در قالب 3 کاروان آزادگان و اساتید درس دفاع مقدس، بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی برای نخستین بار و دختران نوجوان و دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای نخستین بار انجام شد.

مشایخی با اشاره به آمار تجهیزات و ادوات جمع آوری شده توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تا کنون توانستیم در بخش مربوط به انتقال اقلام جنگی ، 36 عنوان سلاح و ادوات سنگین، 34 عنوان سلاح و ادوات سبک، 107 عنوان تجهیزات فردی، 52 مورد وسائل ارتباطی، 52 مورد اقلام از ماشین سازی به این مرکز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: سه قطعه مهم باقی مانده که در حال پیگیری از ارگان‌های دیگر هستیم که بتوانیم موشک، هلی‌کوپتر و هواپیما را دریافت کنیم.

مشایخی در بخش دیگری از صبحت های خود با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهرداری اراک در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: خاکریزی کانال مرکزفرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی، اجرای 3 هزار مترمربع از 7هزار کف فرش، اجرای هزار و 440 متر جدول کاری، خاکریزی حدود 200 ماشین خاک نباتی بخشی از اقدامات مربوط مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی که توسط شهرداری اراک انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها