یادداشت/

اشراف اطلاعاتی سپاه در حمله موشکی به «حدکا»

حمله موشکی سپاه به مقر حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) چندین پیام داشت که بخشی از آن بیانگر اشراف دقیق اطلاعاتی سپاه بر فعالیت تهدیدکنندگان امنیت کشورمان است.
کد خبر: ۳۰۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ - 15September 2018
گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- رحیم محمدی؛ هفته گذشته نیروی هوافضای سپاه به دلیل اقدامات تروریستی گروهک ضدانقلاب حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) مقر این حزب در اقلیم کردستان عراق را با هفت فروند موشک از نوع فاتح 110 مورد اصابت قرار داد؛ موضوعی که بحث‌های زیادی پیرامون علت هدف قرار دادن مقر این گروهک ضدانقلاب در رسانه‌های مختلف مطرح شد و صاحب‌نظران و کارشناسان نیز درباره این اقدام، هر یک مطالبی را عنوان کردند.

اما فارغ از علت، نحوه و میزان تلفاتی که بواسطه شلیک موشک‌های یاد شده به این گروهک وارد آمد، نکته مربوط به اقدام اطلاعاتی و شناسایی محل تجمع سران گروه حزب دموکرات کردستان ایران است که مورد غفلت و بعضاً فراموشی قرار گرفت.
 
عملیاتی که توسط نیروی هوافضای سپاه انجام شد، در واقع یک بُعد عملیات بود؛ زیرا بخش اصلی و عامل موفقیت آن، شناسایی‌هایی بود که پیش از شلیک موشک‌ها با یک کار اطلاعاتی دقیق انجام شد. به عبارت دیگر برای انجام هر عملیات موفقیت آمیزی ابتدا باید منطقه عملیات به دقت مورد شناسایی قرار گیرد.
 
پس در اینجا نباید نقش نیرو‌های اطلاعاتی را نادیده بگیریم، چون اگر شناسایی‌ها به درستی صورت نگیرد و زمان دقیق حمله توسط آن‌ها مشخص نشود، امکان ندارد هیچ عملیاتی با موفقیت توام باشد.
 
حمله موشکی سپاه به «حدکا» و اشراف اطلاعاتی
 
در این عملیات نیرو‌های اطلاعات ضمن شناسایی و تعیین دقیق مختصات محل مورد نظر، زمان حضور و تشکیل جلسه سران حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) را هم با یک کار اطلاعاتی پیچیده به دست آوردند و سپس با جمع این داده‌های اطلاعاتی توانستند با موشک دقیق و نقطه‌زن «فاتح 110» محل مورد اشاره را مورد اصابت قرار دهند و بیش از 11 نفر از سران آن‌ها را به هلاکت برسانند.
 
نکته بعدی که در این خصوص می‌توان عنوان کرد چرایی استفاده از موشک فاتح 110 برای مورد اصابت قرار دادن محل جلسه سران «حدکا» است؛ در این رابطه هم شاید بتوان گفت که سپاه به این علت از موشک مورد اشاره استفاده کرد تا هم در صحنه عملیات واقعی میزان دقت و تخریب موشک فاتح 110 را امتحان کرده باشد و هم پیامی به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران داده باشد که ایران در صورتی که امنیت ملی‌اش توسط دیگران تهدید شود، قادر است با تنوعی از موشک‌ها به همراه اشراف دقیق اطلاعاتی پاسخی سخت به تهدیدکنندگان بدهد.
 
این همان موضوعی است که به نوعی روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در مطلبی پیرامون حمله موشکی ایران به مقر «حدکا» به آن اشاره می‌کند: «حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست‌ها پیامی به واشنگتن و تل‌آویو و نمایش توانایی عملیاتی سپاه در مرز‌ها و منطقه است».
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار