جلالی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

برخورد قاطع قوه قضائیه با محتکران

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی احتکار را امری خلاف قانون، شرع و عرف جامعه برشمرد و گفت: قوه قضائیه باید با جدیت، محتکران را شناسایی کند و به مجازات برساند.
کد خبر: ۳۰۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 17September 2018

/«کاظم جلالی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، تلاش بی‌وقفه تیم اقتصادی دولت در جهت کاهش مشکلات معیشتی مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: دولت باید تمام توجه خود را به چگونگی برون‌رفت از این وضعیت بحرانی معطوف کند؛ لذا تعجیل در معرفی وزرای اقتصاد و کار یکی از اقداماتی است که دولت باید در اولویت‌های خود قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید جنگ اقتصادی را دست‌کم بگیریم، افزود: دولتمردان آمریکایی برای از بین بردن روحیه نشاط و امید در ملت ما دست به هر اقدامی می‌زنند تا آنها نسبت به اصل نظام و انقلاب بدبین شوند؛ لذا چون ما را در جایگاهی رفیع در عرصه دفاعی می‌بینند، می‌کوشند که از دریچه اقتصادی، ملت و حکومت ما را متحمل خسارات فراوان کنند.

جلالی قاچاق کالا و ارز را یکی دیگر از دلایل مهم مخرب اقتصاد کشور خواند و تصریح کرد: اینکه عده‌ای از فروشندگان کالاهای خریدِ قدیم خود را با قیمت‌های روز که گران شده است، به فروش می‌رسانند، یعنی اینکه ما نسبت به یکدیگر رحم و عطوفت نداریم و یعنی اینکه اهداف آمریکایی‌ها تا حدودی محقق شده و مردم ما به جان یکدیگر افتاده‌اند.

وی گفت: در شرایط کنونی بسیاری از مردم به اقلام مورد نیاز زندگی‌شان محتاج هستند و احتکار امری خلاف قانون، شرع و عرف جامعه است؛ لذا قوه قضائیه باید با جدیت، محتکران را شناسایی و آنها را به مردم معرفی کند و به مجازات برساند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها