مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری بیش از 3500 برنامه در هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از برگزاری بیش از سه هزار و 500 برنامه در هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ - 17September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: ما در جنگ سخت توانستیم دشمن را به عقب برانیم و دشمنی که آمده بود تا بماند و بخشی از خاک کشور ما را متعلق به خود کند با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی ایثارگران و رزمندگان و مردم با شکست روبه‌رو شد و نتوانست به اهداف شومی که در نظر داشت برسد.

وی عنوان کرد: اکنون دشمن چند سالی است جنگ نرم را به راه انداخته که به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت است و دشمن از این طریق به بخش‌هایی از اهداف خود از جمله به انحراف کشاندن برخی از افراد جامعه اسلامی رسیده و وظیفه ما این است که از فعالیت های دشمن غافل نشویم.

امیری پرداختن به فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگه داشتن آن دوران را اصلی‌ترین عامل در ادامه داشتن انقلاب اسلامی دانست و افزود: هدف از برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جامعه فعلی و آیندگان است که رسانه‌ها در این امر می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اضافه کرد: می‌خواهیم در هفته دفاع مقدس پیشرفت‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را در قالب برگزاری رژه و نمایشگاه‌ها به صحنه بیاوریم و به منصه ظهور بگذاریم تا دوستان ما خوشحال‌تر و امیدوارتر و دشمنان ما ناامیدتر و حشت زده‌‌تر شوند.

وی بیان کرد: دشمن قصد دارد با جنگ اقتصادی به کشور ما حمله کند بنابراین ما باید از دوران دفاع مقدس و از اوایل انقلاب اسلامی الگو بگیریم در آن روزها چیزی نداشتیم، اما با اراده و انگیزه قوی و همچنین انسجام و اتحاد توانستیم بر مشکلات غلبه و ایستادگی کنیم.

امیری با بیان اینکه هر ساله به هر استانی یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس جهت بازخوانی ابلاغ می شود، گفت: امسال عملیات والفجر 9 به خراسان شمالی ابلاغ شده که قرار است این عملیات توسط سپاه در منطقه شهر آشخانه بازخوانی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس 10 کمیته شامل تمامی دستگاه استان وظیفه برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس را دارند، متذکر شد: بیش از 3 هزار و 500 برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه برگزاری رژه نیروهای مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس، بازسازی عملیات والفجر 9، پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی، گلباران مزار شهدا، سخنرانی قبل از خطبه‌‌های نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه در ادارات سطح استان، روایتگری راویان در ادارات و مدارس استان و همچنین صداوسیمای خراسان شمالی، گرامیداشت عملیات ثامن الائمه (ع)، گرامیداشت شهدای هفته دفاع مقدس، نواختن زنگ مقامت در مدارس و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار