در نشست خبری تئاتر «علیا مخدره» عنوان شد؛

شعبانی: مسلمان شدن یک زن زرتشتی مهمترین اتفاق فعالیت هنری ما بود/ ممتازان: گروه «هنر مقدس» نگاه متفاوتی به مباحث دینی دارد

نشست خبری نمایش «علیا مخدره» با حضور «مریم شعبانی» کارگردان و «حمیدرضا ممتازان» تهیه کننده برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ - 17September 2018

شعبانی: مسلمان شدن یک زن زرتشتی مهمترین اتفاق فعالیت هنری ما بود/ ممتازان: گروه «هنر مقدس» سعی دارد نگاه متفاوتی به مباحث دینی داشته باشدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری تئاتر «علیا مخدره» با حضور «مریم شعبانی» کارگردان، «حمیدرضا ممتازان» تهیه کننده برگزار شد.

مریم شعبانی در ابتدای این نشست اظهار داشت: این نمایش در یازدهمین سال تاسیس گروه «هنر مقدس» اجرا خواهد شد. اغلب موضوعاتی که تا کنون انجام شده درباره تاریخ اسلام است. داستان این نمایش به دوران قاجار برمی‌گردد و کاملا مستند است که به اجرای تعزیه توسط زنان قاجار می‌پردازد.

وی در ادامه گفت: تاریخ سازی دختران ایران در پیام رسانی عاشورا باعث شد که به سمت این نمایش برویم. «علیا مخدره» ترکیبی از تعزیه و تئاتر است.

شعبانی با اشاره به اشاعه ترویج فرهنگ عاشورایی و جذب مخاطبان توضیح داد: در ابتدای کار ما بصورت کاروان تئاتر کار خود را شروع کردیم که خوشبختانه در این مسیر هم موفق بودیم. مسلمان شدن یک زن زرتشتی مهمترین اتفاقی بود که در طی این سال‌ها برای گروه هنر مقدس بوجود آمد.

کارگردان «علیا مخدره» در ادامه گفت: ما در اجرا‌های خود سعی کردیم اثبات کنیم می‌شود با امکانات محدود هم هنر عفیف را اجرایی کرد و هم سطح حرفه‌ای را بالا برد. هنر دینی فقط نشان دادن المان‌های دینی کلیشه‌ای دینی نیست و موضوعات بی‌شماری را می‌توان در نظر گرفت که باعث می‌شود حس لطیف مخاطب را برانگیزد.

حمیدرضا ممتازان در ادامه این نشست بیان داشت: گروه هنر مقدس 11 سال پیش شکل گرفت. در دهه اول ما سعی کردیم جایگاه خود را حفظ کنیم که موفق شدیم خیلی زود به این مرحله برسیم. برای همین حضور بین‌المللی را در دستور کار داریم چرا که از طرف برخی از کشور‌ها برای اجرا از ما دعوت کرده‌اند که فعلا امکان حضور نداریم.

تهیه کننده گروه هنر مقدس افزود: گروه هنر مقدس سعی دارد با نگاه متفاوتی به بحث عاشورا بپردازد که به حمدالله موفقیت آمیز بوده است. ما نمی‌خواهیم خود را درگیر جشنواره‌ها کنیم و همه توان خود را صرف بهتر برگزار شدن برنامه‌های خود می‌کنیم.

وی‌ درباره اجرا‌های مختلف گروه هنر مقدس توضیح داد: برای اینکه امام حسین علیه السلام شناخته شود لازم است به صورت‌های مختلف این شناخت صورت گیرد. ما سعی کردیم در همه سالن‌ها و مدارس کار اجرا کنیم چرا که باید بتوانیم با همه مخاطبان ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها