افزایش ناوگان جنگی روسیه در دریای مدیترانه

فرمانده نیروی دریایی ارتش روسیه اعلام کرد ناوگان جنگی این کشور در دریای مدیترانه و به خصوص در مناطق نزدیک به سواحل سوریه افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۶ - 14September 2013

افزایش ناوگان جنگی روسیه در دریای مدیترانه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "ویکتورچیرکف" فرمانده نیروی دریایی ارتش روسیه اعلام کرد به منظور رفع کوچکترین تهدیدات علیه منافع روسیه و برای حضور در مناطق دچار تنش، روسیه حضور خود را در دریای مدیترانه به خصوص مناطق ساحلی سوریه تا 10 ناو جنگی افزایش خواهد داد.

"چیرکف" فرمانده نیروی دریایی ارتش روسیه اعلام کرد حضور نظامی روسیه در دریای مدیترانه با افزایش تجهیزات به 10 ناو جنگی افزایش خواهد یافت.

این فرمانده نظامی روس با بیان اینکه کشورش در پی افزایش حضور نظامی در دریای مدیترانه در راستای سیاست های امنیتی خود می باشد اعلام کرد تصمیم برای این امر در روسیه اتخاذ شده است.

گفتنی است با وجودی که روسیه دارای یک پایگاه ثابت دریای در دریای مدیترانه می باشد ولی در اواخر سال 2012 میلادی و با افزایش تنش ها در سوریه و افزایش احتمال مداخله خارجی در این کشور افزایش حضور خود را با ارسال ناو جدیدی به منطقه آغاز کرد.

به گزارش راشا تودی، هم اکنون روسیه 7 ناوشکن در دریای مدیترانه دارد و تا چند روز آینده ناوهای این کشور با قابلیت حمل و پرتاب موشک "موسکوا" به بخش های شرقی دریای مدیترانه نزدیک سواحل روسیه خواهند رسید.

فرمانده نیروی دریای ارتش روسیه همچنین حضور 80 کشتی نظامی و ناو روسی در آبهای آزاد سراسر جهان را تایید کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار