نواختن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس استان ایلام

مراسم نواختن زنگ مقاومت و ایثار در مدرسه دهخدا شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ - 23September 2018

نواختن زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان ایلامبه گزارش دفاع پرس از ایلام، مراسم نواختن زنگ مقاومت و ایثار امروز با حضور استاندار ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان و مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در اولین روز از ماه مهر در مدرسه دهخدا شهر ایلام برگزار شد.

اسفندیار رستم‌زاد مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان ایلام در این مراسم با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی جدید 97 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس در نقاط مختلف استان حضور خواهند یافت، گفت: تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان، معلمان فرهنگیان و نوآموزان در سطح مدارس استان ایلام فراهم‌شده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته نیز مراسم زنگ شکوفه‌ها ویژه نوآموزان پایه اول ابتدایی یک روز قبل از بازگشایی رسمی مدارس به‌صورت نمادین و با حضور مسئولان استانی در دبستان دخترانه توحید شهر ایلام برگزار شد، افزود: با شروع سال تحصیلی جدید بالغ‌ بر 10 هزار و 500 نوآموز در قالب 700 کلاس در 400 مرکز پیش‌دبستانی در سطح استان حضور خواهند یافت.

وی، بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از 9 هزار و 500 دانش‌آموز در قالب 450 کلاس درس ورودی پایه اول ابتدایی هستند، ابراز کرد: برای آماده کردن زمینه‌های لازم برای حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در استان، 46 میلیارد ریال برای تجهیزات و امکانات آموزشی به مدارس استان اختصاص‌یافته است.

 مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان ایلام، خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید با شعار «مدرسه محوری، مهارت‌آموزی و توسعه مشارکت» نامگذاری شده و باید گفت که معلمان فرهیخته، اصلی‌ترین محور تحقق سیاست‌های برنامه تحول بنیادین در مدرسه هستند که باید توجه ویژه‌ای در راستای آموزش و مهارت‌آموزی دانش آموزان در سال جاری داشته باشند.

این مسئول در پایان با تبریک آغاز سال تحصیلی 98 - 97 به همه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا و مربیان، گفت: در سال «حمایت از کالای ایرانی» انتظار می‌رود که با همکاری و جدیت گام مؤثری در توسعه کشورمان برداریم.

در پایان این مراسم از خانواده شهید رضا پسند از شهدای فرهنگی و آقای رستمی بعنوان معلم پیشکسوت تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار