عراق آماده مقابله با تروریست ها می شود

بسیج 60 هزار نفری برای پاکسازی الانبار/ سامانه قطری عامل سقوط بالگرد عراق

منابع عراقی از آمادگی ۶۰ هزار نیروی مردمی و امنیتی برای پاکسازی الانبار از تروریست‌های تکفیری و نقش قطر در تجهیز تروریست‌ها به سامانه هوایی دوش پرتاب خبر دادند.
کد خبر: ۳۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ - 14October 2014

بسیج 60 هزار نفری برای پاکسازی الانبار/ سامانه قطری عامل سقوط بالگرد عراق

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری براثا، یک منبع وابسته به نیروهای مردمی اعلام کرد: نیروهای مشترک ارتش و پلیس با حمایت گروه های مردمی آماده عملیات گسترده در داخل شهرهای الانبار پس از درخواست شورای استان الانبار برای دخالت این نیروهای برای کمک به ساکنان این استان و اخرج تروریست ها هستند.
 
این منبع افزود: نیروهای عصائب اهل الحق، بدر، گردان های صلح، گردان های حزب الله، گردان های مجلس اعلای اسلامی و گردان های النجباء به همراه دیگر داوطلبان بسیج مردمی آماده ورود به الانبار برای پاکسازی آن از موش های داعش می شوند.
 
به گفته این منبع تعداد این نیروها بالغ بر 60 هزار نفر است که بیشتر آنها با جنگ های خیابانی آشنایی دارند و آماده عملیات گسترده برای پاکسازی شهرهای الانبار از داعش می شود و این پس از تدابیر امنیتی در کمربندی بغداد است.
 
سامانه قطری عامل سقوط بالگرد عراق
 
از سوی دیگر پایگاه ای اچ اس آمریکا در گزارش اعلام کرد: بر اساس تصاویر منتشر شده، تروریست ها در استان صلاح الدین از سامانه دوش پرتاب ساخت چین اف ان-6 استفاده کرده اند که قطری ها آن را به تروریست ها در سوریه داده اند و هم اکنون به دست داعش رسیده است.
 
یادآور می شود که وزارت دفاع عراق اخیرا  اعلام کرده بود: تروریست هایک بالگرد این کشور را در نزدیکی پالایشگاه بیجی هدف قرار داده اند.روزنامه نیویورک تایمز در سال گذشته در گزارشی از اعطای سامانه دوش پرتاب به گروه های سوری خبر داده بود.
 
خنثی سازی خودروهای بمب گذاری شده در بغداد و ورودی سامراء
 
یک منبع وابسته به پلیس عراق از خنثی سازی خودرو بمب گذاری شده در منطقه بغداد الجدیده در جنوب این شهر خبر داد.در استان صلاح الدین نیروهای امنیتی عراقی یک خودرو بمب گذاری شده را در جنوب تکریت خنثی کردند.
 
به گفته منابع امنیتی در استان صلاح الدین این خودرو در جاده ای در ورودی شمال سامراء در چهل کیلومتری جنوب تکریت قرار داشت.در منطقه سید غریب در الدجیل تروریست های داعش شب گذشته با یورش به منزل افسر اطلاعاتی وابسته به فرماندهی عملیات سامراء آن را پس از غارت  منفجر کردند.

وجیهه سادات حسینی

انتهای پیام/ح
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار