مستند «امام‌باره» روی آنتن شبکه افق می‌رود

مستند «امام‌باره» درباره عزاداری مردم اهل سنت بنگلادش در ایام محرم و عاشورای حسینی از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۱۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ - 25September 2018

مستند «امام باره» به روی آنتن شبکه افق می‌رودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مستند «امام باره» درباره عزاداری مردم اهل سنت بنگلادش در ایام محرم و عاشورای حسینی، از شبکه افق پخش می‌شود.

این مستند روایتی از سبک و شیوه عزاداری مردم اهل سنت در دهه اول محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی است؛ فیلمی که از واقعیت‌های موجود در دنیای اسلام و فراتر از باور‌های اشتباه نسبت به پیروان سایر مذاهب اسلامی ساخته شده است.

«امام باره» نخستین قسمت از مجموعه‌ای مستندی به نام «حسین فراتر از مرزها» است که توسط محمدمهدی خالقی ساخته شده است. در این فیلم به عزاداری اهل سنت در کشور بنگلادش پرداخته شده است و مجموعه‌ای از آیین‌ها و باور‌های مردمان این کشور و شبه قاره هند و جنوب آفریقا را به تصویر می‌کشد؛ مناطقی که امام باره به معنای حسینیه، دارای کارکرد‌های گوناگونی است.

به گفته کارگردان اثر، مستند «امام باره» پاسخی به پرسش‌های جامعه شیعیان جهان به ویژه ایرانیان در مورد عزاداری امام حسین (ع) و شیوه‌های آن در بین اهل سنت است.

در این مستند می‌بینیم که عزاداری عاشورا در بنگلادش بسیار باشکوه برگزار می‌شود و مسلمانان این کشور به یاد شهدای کربلا، مراسم گوناگونی دارند.

طبق این گزارش، مستند «امام باره» امروز (سه‌شنبه سوم مهرماه) ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار