معاون وزیر صنعت عنوان کرد؛

حجم ۹۰ میلیارد دلاری تجارت بدون نفت تا پایان سال ۹۷

معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت از حجم ۹۰ میلیارد دلاری تجارت کالایی، واردات و صادرات بدون نفت تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۱۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ - 25September 2018
حجم 90 میلیارد دلاری تجارت بدون نفت تا پایان سال 97به گزارش دفاع پرس از ساری، «مجتبی خسروتاج» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، آبیاری و صنایع وابسته که در دهکده تجاری نیاوران ساری برگزار شد، اظهار داشت: در پنج ماهه امسال با صادرات 19.3 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 14 درصدی در بخش صادرات داشتیم.
 
وی ادامه داد: پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 450 میلیون دلار تراز تجاری مثبت است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 4 میلیارد دلار تراز منفی را شاهد بودیم، اما اکنون تراز مثبت 4 میلیارد دلاری را شاهد هستیم و نشان دهنده این است که در کنترل و مدیریت واردات نسبت به سال قبل به خوبی عمل شده است.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پنج ماهه امسال شاهد کاهش 10 درصدی واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و در صادرات شاهد رشد بودیم.
 
این مسئول با عنوان اینکه در این مدت 15 میلیون دلار در بخش ماشین‌آلات کشاورزی صادرات داشتیم، از رشد هشت درصد در پتروشیمی و 18 درصدی کانی‌های فلزی و فلزات رنگی در پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: تا پایان سال، 90 میلیارد دلار حجم تجارت کالایی، واردات و صادرات بدون نفت بود.
 
وی گفت: 20 میلیارد تومان در اختیار سازمان توسعه  تجارت قرار داده شد و بر اساس سیاست‌های حضور در نمایشگاه‌ها، کمک سود تسهیلات شرکت‌های نیازمند با هدف حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط در بسته حمایتی تعریف شد تا در بازارهای جهانی در بخش صادرات و بازاریابی حرکت کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها