مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تدوین نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر ضرورت تدوین نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۳۱۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ - 26September 2018
ضرورت تدوین نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز در همایش «یاد یاران» ویژه روحانیون و طلاب رزمنده که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با عنوان اینکه همه داشته‌هایمان از کلاس درس علماست، اظهار داشت: همه رزمندگان، جانبازان، ایثارگران، آزادگان نیز از علما یاد گرفتند.
 
وی با عنوان اینکه علما آموزه های دینی را خیلی خوب منتقل کردند، گفت: علما درس‌های عاشورایی را خوب روایت کردند، جهاد کردند، درس دادند. علما برای ایجاد روحیه در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و هم خط شکن بودند.
 
سردار ملکی تعداد شهدای روحانی مازندران را بیش از 370 تن اعلام کرد و از شهید «ولی الله سلیمانی فرد» به عنوان اولین شهید روحانی دوران دفاع مقدس در کشور یاد کرد و گفت: همچنین با شهادت روحانی شهید مالامیری به عنوان اولین شهید روحانی مدافع حرم کشور مدال افتخار دیگری نصیب مازندران شده است.
 
 مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران بر ضرورت ثبت خاطرات روحانیون در دفاع مقدس، تأکید کرد و خواستار ثبت و ضبط خاطرات‌شان شد.
 
وی با بیان اینکه اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با ورود به این حوزه، نسبت به جمع آوری خاطرات آیات عظام طبرسی، معلمی، جعفری و جمشیدی اقدام کرد، افزود: باید نقش روحانیون مازندران در انقلاب و دفاع مقدس تدوین و در اختیار مردم قرار گیرد.
 
این مسئول در ادامه خواستار همکاری همه طلاب و روحانیون رزمنده استان در این زمینه شد و گفت: در حال حاضر اسناد و خاطرات تعداد کمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، نقش روحانیت در دوران هشت ساله دفاع مقدس را ارزنده و برجسته دانست و متذکر شد: بدون روحانیت در ایمان و عقیده همانند ماهی بدون آب هستیم و نباید نهادهای مسئول و مرتبط با حوزه تدوین در این زمینه کوتاهی کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها