همایش «ریحانه‌های ایثار» در خراسان شمالی برگزار شد

همایش «ریحانه‌های ایثار» با هدف نکوداشت بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس و تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور مادر شهید «محمود تقی‌پور» اولین شهید روحانی مدافع حرم، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی و مادران و همسران شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ - 27September 2018

همایش «ریحانه های ایثار» در خراسان شمالی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، همایش «ریحانه های ایثار» با هدف نکوداشت بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس و تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مسئول حفظ آثار سپاه استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی و مادران و همسران شهدا برگزار شد که مهمان ویژه این همایش مادر شهید «محمود تقی پور» اولین شهید روحانی مدافع حرم بود.

در این همایش بعد از پخش کلیپی از دوران دفاع مقدس سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هدف از برگزاری برنامه های مختلف در هفته دفاع مقدس انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به جوانان جامعه است که آن ها باید بدانند در چه شرایط سختی توانستیم به پیروزی دست یابیم.

وی بیان کرد: این دفاع مقدس بود که انقلاب اسلامی را ثبت کرد و دشمن از دفاع مقدس درس عبرت گرفته و مطمئنا هیچ وقت هیچ کشوری به خودش اجازه حمله به کشور ما را نمی دهد.

در ادامه «ملیحه یغمایی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: در طول دوران دفاع مقدس 6 هزار و 400 بانو شهید شده اند که کمتر از آن ها نام برده می شود شهدایی که در اوایل جنگ دوشادوش مردان اسلحه گرفتند و در دفاع از خرمشهر در صف اول ایستادند و شهید شدند.

وی بیان کرد: در استان زنان ایثارگری داریم که خاطرات آنان تبدیل به کتاب شده است و باید از وجود این افراد بهره ببریم و از آنان بخواهیم برای دختران جوان ما آن دوران را روایتگری کنند و بگویند زنان و مردان در این مملکت در دوران دفاع مقدس چه کرده اند.

سپس «سید عابس حسینی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی با اشاره به صحرای کربلا گفت: در صحرای کربلا مردی نماند تا بخواهد از ارزش های عاشورایی و حسینی دفاع کند در اینجا نقش زینب کبری (س) است که در مجلس یزید مانند شیر می غرد و رسوا می کند بنابراین نقش زنان در بخشی از تاریخ مثل شمشیر برنده تر از مردان است.

سپس مادر شهید «محمود تقی پور» اولین شهید روحانی مدافع حرم خاطراتی از فرزند شهیدش را تعریف کرد و مداح اهل بیت (ع) سید باقر سیدی زاده به مرثیه خوانی و روضه خوانی پرداخت.

در انتها کتاب «حکایت خاک» زندگی بانوی ایثارگر زهرا غره باش معرفی شد و از مادران و همسران شهید خراسان شمالی در دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار