مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی:

زنان و دختران ما باید الگوی ایرانی اسلامی برای تمام دنیا باشند

«ملیحه یغمایی» در همایش ریحانه‌های ایثار گفت: زنان و دختران ما باید با رفتارهای خود به عنوان الگوی ایرانی اسلامی برای تمام دنیا باشند.
کد خبر: ۳۱۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ - 27September 2018

زنان و دختران ما باید الگوی ایرانی اسلامی برای تمام دنیا باشندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «ملیحه یغمایی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در همایش ریحانه های ایثار اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال با حادثه تروریستی اهواز شروع شد تا به ما یادآوری کند که باید تمام قد پشت ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستیم چون تمام دنیا بر علیه ما بسیج شده اند.

وی افزود: این حادثه تروریستی به ما یادآوری کرد فرهنگ شهادت و حق طلبی همچنان در کشور ما جریان دارد که حتی طفل 4 ساله می تواند الگو باشد و اسم شهید را به عرش ببرد و زنان ما باید قدر امنیتی که نظام جمهوری اسلامی برای آنان به غنیمت شمرده است را بدانند چون اگر امنیت نباشد کودک آن ها می تواند از آغوش آن ها جدا شود و برای همیشه او را از دست دهند.

یغمایی بیان کرد: در طول دفاع مقدس 6 هزار و 400 بانو شهید شدند، شهدایی که کمتر از آن ها نام برده می شود شهدایی که در اوایل جنگ دوشادوش مردان اسلحه گرفتند و در دفاع از خرمشهر در صف اول ایستادند و شهید شدند، بعد به پشت جبهه آمدند و پرستاری کردند و تمام صحنه های رقت بار جنگ را تحمل کردند و نشان دادند که یک زن چقدر می تواند تحمل داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: در زمان جنگ زنان ما ستاد پشتیبانی جنگ را تشکیل دادند و امام امت را به تحیر وا داشتند و امام (ره) در صحبت های خود از ایستادگی، ایثار و روحیه شهادت طلبی زنان نام برده است.

وی در خصوص اهمیت روایتگری دوران دفاع مقدس گفت: ما باید دوران دفاع مقدس را روایت و بازگو کنیم و بگوییم زنان و مردان در برهه ای از تاریخ در این مملکت چه کرده اند.

یغمایی ادامه داد: در استان زنان ایثارگری هستند که کتاب نوشته اند و چقدر خوب است که از حضور آنان استفاده کنیم و از آنان بخواهیم برای دختران جوان ما آن دوران را روایت کنند و بگویند در آن دوران چه بر آن ها گذشته و چه دیدگاهی داشتند، نباید دختران را به حال خود رها کنیم باید فرهنگ ایستادگی را در آن ها تقویت کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه مردان دلبسته زنان هستند گفت: مردان به واسطه زنان هستند که احساس و قوتشان جهت دهی می شود پس این ایستادگی زنان بود که در مرحله اول باعث شد مردان با قوت در خطوط اول جبهه و جنگ حضور پیدا کنند و شهید شوند.

وی اظهار کرد: در جنگ اقتصادی نیز زنان می توانند نقش تعیین کننده ای ایفا کنند اگر زنان مدیریت منابع را در خانه و زندگی داشته باشند می توانند پیروز میدان باشند و مانند فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) الگویی برای جامعه اسلامی باشند بنابراین زنان و دختران ما باید با رفتارهای خود به عنوان الگوی ایرانی اسلامی برای تمام دنیا باشند که این الگو قابل عرضه و قابل اتکا برای تمام دختران و زنان جهان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار