معاون فرهنگی قوه قضاییه خبرداد:

برگزاری همایش ملی" قانون و امربه معروف و نهی از منکر" در تهران

معاون فرهنگی قوه قضاییه از برگزاری همایش ملی" قانون و امربه معروف و نهی از منکر" در روزهای 4 و 5 آبان ماه در تهران خبرداد.
کد خبر: ۳۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ - 15October 2014

برگزاری همایش ملی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،معاون فرهنگی قوه قضاییه از برگزاری مجموعه قوه قضاییه و معاونت فرهنگی به منظور بررسی راهکارهای قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین بررسی خلاء های قانونی این مهم را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: این مراسم با حضور شخصیت های علمی و مسئولان ارشد قوه قضاییه برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه همایش قانون و امربه معروف و نهی از منکر نیز بیان کرد: مجموعه قوه قضاییه و معاونت فرهنگی اقدام به برگزاری جلسات متعددی در زمینه راهکارهای قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نموده است که این جلسات منجر به تشکیل سه کمیته با عنوان علمی و پژوهشی، برنامه ریزی و اجرایی شده است.

رضا محدث افزود: پس از تشکیل کمیته های سه گانه مقرر شد مرحله اول همایش به صورت نشست های تخصصی و اجرایی در استان های سراسر کشور زیر نظر روسای دادگستری ها و با حضور اندیشمندان، صاحبنظران، دانشگاهیان و دادستان های استان ها و روحانیت و نیروی مقاومت بسیج، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همچنین نیروی انتظامی و شخصیت هایی که به نوعی در زمینه امر به معروف و نهی ازمنکر مانند ستاد احیای امربه معروف برگزارو طی نشست هایی موانع قانونی و مسائل پیرامون نحوه اجرای امربه معروف و نهی ازمنکر را دراستان ها بررسی کنند.

وی گفت: به همین جهت شیوه نامه ای با هدف 13 محور و 58سوال در کمیته علمی طرح و به استان ها ابلاغ شده است.

مسئول دبیر خانه این همایش همچنین اضافه کرد: استان ها نیز تا پایان شهریور موظف بودند که با دعوت از شخصیت های فوق مسائل و پژوهش هایی را انجام داده و جهت طرح درهمایش ملی به مرکز ارسال کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بررسی و نظریات بسیار مفیدی از سوی استان ها دریافت شده که در کمیته علمی در حال بررسی است و نتایج آن در این همایش که با حضور مسئولان ارشد قوه قضاییه برگزار می شود در قالب 4 کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج آن در روز دوم این همایش همراه با مقالات علمی دریافت شده برای حضار ارایه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار