شهیدی در مراسم رونمایی از 130 مستند شهدای مدافع حرم:

فرهنگ شهادت حافظ انقلاب اسلامی است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت را عامل حفظ انقلاب اسلامی دانست و گفت: به همگان توصیه می‌کنم که اگر آثاری از شهدا دارند، به بنیاد شهید تحویل دهند تا برای آیندگان بماند.
کد خبر: ۳۱۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ - 29September 2018

صحبت‌های مقتدرانه رئیس جمهور در برابر ترامپ به برکت خون شهدا استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از 130 مستند شهدای مدافع حرم که پیش از ظهر امروز در بسیج صدا و سیما برگزار شد، به قداست نام شهید در فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی عبارات برای ما مقدس و در بین مردم از احترام خاصی برخوردار است که این ویژگی خاص از معنا گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از بین کلماتی که از صدر اسلام تا به امروز ویژگی خاصی برای آن قائلیم کلمه شهید است، تصریح کرد: شهید در اسلام از مقام بالایی برخوردار است. در آیات متعددی از شهید و شهادت گفته شده است؛ آن هایی که برای عقیده و دینشان هجرت کرده و با مال و جان مجاهدت می کنند.

شهیدی بیان کرد: شهدا برای ما آرامش به وجود آوردند و به جامعه بشری خدمت کردند. اینها مانند شمع بودند که سوختند و نور دادند و این مسیر را روشن کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: قبل از انقلاب 2 هزار و 300 شهید و بعد از انقلاب در جبهه های دفاع مقدس 188 هزار شهید تقدیم انقلاب شد و تا به امروز علاوه بر شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای منا، شهدای ترور و شهدای هسته ای را نیز داشتیم که در مجموع 230 هزار شهید را شامل می‌شود.

وی به آمار بیش از 2 هزار نفری شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر مدافعان حرم نبودند، باید با تروریست‌ها در شهرهای خودمان می‌جنگیدیم. دشمنان سیلی محکمی از ما خوردند و لذا می‌خواهند به ما سیلی بزنند. ما با فرهنگ شهادت می‌توانیم جلوی خرابکاری آنان را بگیریم و در زمان ظهور، انقلاب را به دست صاحب اصلی اش برسانیم.

وی با بیان اینکه این انقلاب برای ما هزینه‌هایی داشته است، خاطرنشان کرد: امروز مستندسازی از 130 شهید مدافع حرم انجام شده است که باید از این راه حفظ و صیانت کنیم. نسل جدید ما از جبهه و جنگ آگاهی ندارند و باید از این طریق دلاورمردی‌های آن دوران را منعکس کنیم.

شهیدی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به من سفارش کردند که خاطرات نزدیکان شهدا را جمع آوری و با آن فیلم، کتاب و آثار هنری تولید کنید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفاع مقدس را نشات گرفته از فرهنگ عاشورا دانست و گفت: وقتی می‌بینیم که از جوان 13 ساله تا پیرمرد 80 ساله در جبهه حضور دارند، این فرهنگی است که امام حسین (ع) به ما یاد دادند و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند روز عاشورا یک روز بود، اما تا به امروز درباره این روز مطلب داریم.

شهیدی افزود: اسناد زیادی در بنیاد شهید اعم از عکس و وصیت‌نامه شهدا داریم که به همگان توصیه می‌کنم که اگر آثاری از شهدا دارند، به بنیاد شهید تحویل دهند تا برای آیندگان بماند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره تکریم خانواده های شهدا گفت: ایشان تکریم خانواده شهدا را امری واجب عنوان کردند. در «طرح سپاس» بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال گذشته 520 هزار دیدار با خانواده شهدا انجام شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به سخنرانی روحانی در سازمان ملل اشاره و عنوان کرد: اگر رییس جمهور در نیویورک صحبت می‌کند و در مقابل دیوانه‌ای [ترامپ] با قدرت حرف می‌زند و اگر کشوری امن و آرام داریم، این از برکت شهداست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها