نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

یکی از عوامل رشد نیروی مسلح، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

آیت الله «غلام علی صفایی بوشهری» با تأکید بر این که اگر نیروی مسلح یک کشور دارای روحیه نظامی‌گری نباشد قطعاً تجهیزان نیز مهم نخواهد بود، گفت: یکی از عواملی که باعث رشد نیروی مسلح می‌شود حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۱۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ - 29September 2018

یکی از عوامل رشد نیروی مسلح، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع تاریخی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، آیت الله «غلام علی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، در دیدار با امیر سرتیب «محمد حسن باقری» معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بخش عظیمی از اقتدار نظام به توانمدی وسیع نیروهای مسلح است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که در همه ابعاد دفاعی نیروهای مسلح توانمندی عملیاتی در دفاع از جغرافیای وطن را دارد گفت: در تمام عرصه های تاریخ بخش های علمی و عرصه مدیریت نظام یک کشور، عرصه دفاع از نظام بوده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به این که یکی از پیچیده ترین حیات بشری در حوزه دفاعی یک کشور است خاطر نشان کرد: این حوزه فوق العاده علمی، کاربردی و فوق روز است.

وی تصریح کرد: توانمندی نیروهای مسلح به ویژه در تجهیزات نشان از اقتدار یک کشور دارد و کشوری می تواند در عرصه بین الملل خوش بدرخشد که در عرصه صنایع دفایی به خودکفایی و تولید دست یافته باشد.

صفایی بوشهری با اشاره به این که سیتم های نوین دفاعی دارای ابعاد چند منظوره است اظهار داشت: در بعد روحی منابع انسانی است که در مجامع آکادمیک نظامی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان نظامی یک کشور محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با تأکید بر این که اگر نیروی مسلح یک کشور دارای روحیه نظامی گری نباشد قطعاً تجهیزان نیز مهم نخواهد بود گفت: یکی از عواملی که باعث رشد نیروی مسلح می شود حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع تاریخی است.

 صفایی با بیان این که جاذبه ترین موضوعات در کتاب ها بحث تاریخ نظامی و دفاعی می باشد خاطر نشان کرد: ایران از دیر باز در عرصه های دفاعی از کشورهای بزرگ بوده است که در دفاع مقدس مشاهده کرده ایم.

امام جمعه بوشهر گفت: هیچگاه ایران در طول تاریخ همچون دفاعی مانند هشت سال جنگ تحمیلی ندیده است؛ زیرا تمام محاسبات نظامی جهان را بر هم زد و یک وجب از خاک میهن را از دست نداد.

وی با اشاره به این که بسیاری از ابعاد هشت سال دفاع مقدس ناشناخته مانده است اظهار داشت: متأسفانه مسئولین این امور نتوانستند این وظیفه خطیر را به خوبی اداء کنند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با بیان این که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بهترین جایگاه اداره این امور است افزود: باید فضایی فراهم شود که از ارزش ها و حماسه های دفاع مقدس درس آموخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار