رئیس سازمان عتبات و عالیات:

تلویزیون پل ارتباط سازمان عتبات و مردم است

حسین پلارک با تاکید بر اینکه تلویزیون پل ارتباطی بین سازمان عتبات و مردم است، گفت: مردم با عشق و اردات کامل به سازمان عتبات و عالیات کشور اعتماد کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ - 02October 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سازمان عتبات و عالیات کشور امسال به صورت خاص در اشاعه فرهنگ عاشورایی در رسانه ملی مشارکت داشته است؛ این سازمان سرمایه گذاری برنامه محرمی «نشان ارادت» را که قرار است در ایام محرم و صفر به تهیه کنندگی پویان هدایتی، از شبکه دوم سیما پخش شود، برعهده دارد. به همین خاطر با حسین پلارک رئیس سازمان عتبات و عالیات گفت‌وگویی داشته‌ایم که می‌خوانید:

هدف سازمان عتبات و عالیات از مشارکت در ساخت یک برنامه تلویزیونی با موضوع محرم چه بوده است؟

مردم با عشق و اردات کامل به سازمان عتبات و عالیات کشور اعتماد کردند و از ما خواستند تا با این وجوهات خواسته هایشان را در عتبات رفع کنیم. این خواسته‌ها چیزی جز برطرف کردن نواقص مکان‌های زیارتی عتبات نبوده است. این علاقه مردم باعث می‌شود تا به عنوان مسوول ذی ربط بخواهیم به مردم توضیح دهیم که این نذوراتشان در چه راهی صرف شده است. برای این موضوع دو راه وجود دارد که راه اول این است که مردم می‌روند از نزدیک بازدید می‌کنند، اما تمام هشتاد میلیون ایرانی که توان حضور در عتبات را ندارد. راه بعدی رسانه ملی است. برنامه‌ای مانند «نشان ارادت» می‌تواند پل ارتباطی بین سازمان عتبات عالیات و مردم باشد.

درباره طرح برنامه «نشان ارادت» توضیح دهید.

سازندگان این برنامه بدون هیچ چشم داشتی وارد این عرصه شدند؛ زمانی که طرح این برنامه بیان شد، قرارمان بر این مبنا بود که برای ساخت این کار سراغ چهره‌های معروف جامعه برویم؛ زیرا در طول سال برنامه‌هایی در رسانه ملی تولید می‌شود که از بزرگان دین دعوت کرده‌اند، در این برنامه سعی شده تا بدون تعارف راجع به برخی مسائل مطرح شده در جامعه راجع به امام حسین و حتی کارکرد سازمان عتبات عالیات صحبت شود. در این برنامه خواهیم دید که عشق به امام حسین، عشق به تمام خوبی هاست. همه آحاد جامعه از کودکی عاشق امام حسین بوده‌اند. این برنامه با نگاهی متفاوت سراغ مهمان هایش رفته است.

نظر شما راجع این موضوع که می‌گویند هزینه‌های ساخت عتبات در مناطق محروم جامعه صرف شود چیست؟

این موضوع زمانی صدق پیدا می‌کند که حاکمیت مسوولیت اصلی خودش که رفاه مردم جامعه است را رها کرده و تمام بودجه کشور را صرف ساخت عتبات می‌کند. اگر زمانی این اتفاق شکل بگیرد، این نظریه درست است، اما امروز مردم خودشان برای ساخت عتبات داوطلب هستند. همان قشر جامعه را که به اصطلاح نیازمند می‌گوییم همیشه در صف اول کمک به ساخت حرمین هستند. البته در اینجا باید بگوییم که ما کم خیر‌هایی که به صورت میلیونی به سازمان عتبات کمک کرده‌اند، نداشته‌ایم. این‌ها همان عشق به امام حسین است که در اول حرف هایم گفته بودم. باید به این موضوع برسیم که مردم این سرزمین همیشه و با هر وضعیت مالی که بوده‌اند هر زمان که نام امام حسین را شنیده‌اند از جان مایه گذاشته‌اند. ما در سازمان عتباب بار‌ها شاهد این موضوع بوده‌ایم که کسی تنها سرمایه زندگی‌اش را نذر امام حسین کرده است. باید در اینجا بگوییم امام حسین را نمی‌شود از مردم این سرزمین گرفت. در این جا باید توضیح دهم در طرح بازسازی عتبات مبارکه بسیاری از هم وطنانمان اشتغال به کار شدند. به طور مثال در طی هشت سال گذشته پنج هزار نفر از مهندسین و تکنسین فنی در این پروژه مشغول به کار شدند. 150 نفر از قالیبافان و بسیاری از کاشی کاران مشغول به کار شدند و این همان اشتغال زایی است که همیشه حرفش را می‌زنیم. ما یکی از کارخانه‌های نیمه تعطیل را دوباره به چرخه اقتصادی بازگرداندیم. کارخانه کابل سازی که سال‌ها از چرخه اقتصادی دور شده بود.

منیع: جوان آنلاین

نظر شما
پربیننده ها