اعتراض حزب دموکرات کردستان عراق به روند انتخابات ریاست جمهوری

دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای بعد از شکست نامزد خود از رقابت با نامزد حزب رقیب، اتحادیه میهنی را به نقض و «تخریب» توافق متهم کرد.
کد خبر: ۳۱۲۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ - 03October 2018

اعتراض حزب دموکرات کردستان عراق به روند انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دفتر سیاسی حزب «دموکرات کردستان» عراق شامگاه چهارشنبه طی بیانیه‌ای مدعی شد که کُردها با رئیس‌جمهور و نحوه انتخاب او موافق نیستند.

به نوشته «رووداو»، این حزب بعد از نشست امروز و با حضور مسعود بارزانی به بررسی تحولات سیاسی اخیر عراق پرداخت و در پایان نشست اعلام کرد که ریاست‌جمهوری عراق حق کردهاست و محدود به یک جریان سیاسی نیست و همواره بر مبنای توافق میان گروههای کرد انتخاب می‌شد.

حزب دموکرات کردستان در ادامه مدعی شد: «اتحاد میهنی این‌بار اما توافق را نقض کرد و این راه ناپسندی برای در اختیار گرفتن منصب ریاست‌جمهوری است.»

این حزب همچنین مدعی شده این روش، فتح بابی برای دیگران خواهد شد تا آن‌ها به جای نمایندگان کردستان، انتخاب کنند که چه کسی از حق ما بهره‌مند شود.»

«فؤاد حسین» نماینده حزب دموکرات در جریان رأی‌گیری شب گذشته در پارلمان عراق که از رقیب خود «برهم صالح» بسیار عقب بود، صحن پارلمان را ترک کرد و «برهم صالح» به ریاست‌جمهوری عراق انتخاب شد.

بارزانی در همان دقایق ابتدایی خروج فؤاد حسین از صحن پارلمان مدعی شد که ساز و کار انتخاب رئیس‌جمهور بر خلاف دوره‌های پیشین است و مورد پذیرش حزب دموکرات کردستان نیست.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
چرا وزارت خارجه قاطعانه در برابر اقدامات خصمانه فرانسوی ها موضع گیری نمیکنه،نمونه این بهانه گیری ها و اتهامات اروپایی ها قبلا هم در کشور آلمان و هلند اتفاق افتاد ولی وزارت خارجه با عملکرد ضعیف غرور و استقلال کشور و ملت را خدشه دار کرده
نظر شما
پربیننده ها