رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد

سامانه هشدار سریع؛ ۱۰ ثانیه قبل از زلزله/آموزش بحران با ارسال پیامک

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از راه‌اندازی سامانه هشدار سریع، ۱۰ثانیه قبل از زلزله‌های بالای ۶ریشتر که باعث قطع شریان‌های برق و گاز می‌شود،خبر داد و گفت: افراد برای درخواست آموزش و تشکیل گروه بحران به سامانه ۳۰۰۰۱۸۱۱ پیامک بزنند.
کد خبر: ۳۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶ - 18October 2014

سامانه هشدار سریع؛ ۱۰ ثانیه قبل از زلزله/آموزش بحران با ارسال پیامک

به گزارش " دفاع پرس "، احمد صادقی با اشاره به راهاندازی سامانه هشدار سریع، 10 ثانیه قبل از وقوع زلزلههای بالای 6 ریشتر اظهار داشت: در همین فاصله زمانی آژیرهایی در سطح شهر برای هشدار عمومی به صدا در خواهد آمد و سیستم هشدار سریع صداوسیما نیز فعال خواهد شد تا بخشی از آسیبهای ناشی از زلزله کاهش یابد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان داشت: مطالعات سامانه هشدار سریع زلزله انجام شده است و این طرح به زودی تکمیل و با همکاری سازمانهای تخصصی فعال میشود.

صادقی تقویت شبکه اجتماعی گروههای دوام شهر تهران، تدقیق قنوات و اجرایی کردن ضوابط مربوط به ساختوساز در حریم گسلها و قنوات را از برنامههای مهم سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «شهر آماده» در شهر تهران از 26 مهر لغایت اول آبانماه، گفت: آمادگی ایجادشده در شهر تهران نسبت به سالهای گذشته در مواجهه با بحرانهای احتمالی بینظیر است اما تا رسیدن به شهر آماده در برابر زلزله فاصله داریم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: زمانی که از مدیریت بحران صحبت میشود، همه نگاهها معطوف به موضوع زلزله میشود در حالی که زلزله یکی از مخاطرات احتمالی شهر تهران است. تاکنون 38 مخاطره را برای شهر تهران شناسایی کردیم که برای هر کدام از اینها باید برنامه داشته باشیم.

وی زمینلغزش، فرونشست، سیل و طوفان را از دیگر مخاطرات تهران دانست و افزود: برخی از مخاطرات قابل رفع هستند اما برای مواجهه با برخی مخاطرات مانند زلزله باید آمادگی پیدا کرد.

وی در خصوص مواجهه با طوفان امسال تهران گفت: برای مواجهه با همین طوفان نیز آمادگی کافی وجود داشت و به همین دلیل ظرف چند ساعت وضعیت شهر آرام شد و به شرایط قبل بازگشت.

صادقی با اشاره به اینکه وجود گسلهای متعدد در تهران را نمیتوان منکر شد، گفت: بیتردید روی گسل میتوان زندگی کرد اما باید برای زندگی کردن روی گسل آموزشهای لازم را فرا گرفت و خود را برای زندگی روی گسل و مخاطرات آن آماده کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: در جشنواره شهر آماده، قصد داریم در نمایشگاهی توانمندیهای دستگاههای مختلف اجرایی شهر تهران را برای مواجهه با بحران به نمایش بگذاریم. به هر حال موضوع مدیریت بحران یک موضوع فرابخشی است و باید دستگاههای مختلف برای مدیریت بحران با هم هماهنگ عمل کنند و این جشنواره فرصت مناسبی برای هماهنگی بیشتر این دستگاههاست.

صادقی آموزش شهروندان برای آمادگی و مواجهه با بحران را یکی از اهداف دیگر جشنواره شهر آماده عنوان کرد و افزود: تهران یکی از شهرهایی است که در دنیا به کمپین جهانی «تابآوری شهری» پیوسته است و یکی از محورهای مهم این کمپین، آموزشهای شهروندی است که در این جشنواره به این آموزشها خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: علاوه بر این برنامهها، در ایام برپایی جشنواره، برگزاری مانورهای متعدد را در دستور کار داریم که تعدادی از آنها مانورهای عمومی است مانند اطفای حریق، آواربرداری، اسکان موقت و... و بخشی دیگر مانورهای عملیاتی تخصصی است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه از طراحی نقشه تخلیه امن اضطراری محلات تهران خبر داد و گفت: در این نقشهها هر کس میتواند موقعیت مکانی خود را ببیند و نزدیکترین محل امن به منزل خود را شناسایی کند که این نقشه روی سایت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز وجود دارد.

به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، صادقی از مصوبهای در شورای شهر تهران خبر داد که بر اساس آن تمامی ساختمانهای بیشتر از پنج طبقه یا تمام اماکنی که بیش از 25 نفر در آن تردد دارند، باید گروه مدیریت بحران آن مکان را تشکیل دهند و ما تاکنون 3800 واحد مدیریت بحران اماکن را در شهر تهران راهاندازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: سامانه پیامکی 30001811، سامانه مربوط به راهاندازی گروههای بحران اماکن است که علاقهمندان میتوانند با این سامانه تماس بگیرند و درخواست آموزش و تشکیل گروه بحران مکان خود نظر خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها