شهیدی که در ماه محرم سرنوشتش رقم خورد

خواهر شهید حسن اسماعیلی گفت: سرنوشت برادرم در ماه محرم رقم خورد. او در مهر ماه و در محرم به دنیا آمد. در مهر ماه پیکرش مفقودالاثر شد و حالا در ماه محرم و مهر ماه به آغوش خانواده بازگشته است.
کد خبر: ۳۱۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ - 10October 2018

زهره اسماعیلی خواهر شهید تازه شناسایی شده «حسن اسماعیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: ما 10 خواهر و برادر بودیم. حسن فرزند هفتم خانه بود. رسالتش او را از مدرسه به جبهه‌های جنگ کشاند. من چهار سال از حسن بزرگ‌تر هستم. 18 سال داشت که به خانه آمد و از پدر و مادرم خواست تا اجازه دهند به جبهه برود. آن‌ها هم بدون هیچ مخالفتی برگه اعزام به جبهه را امضا کردند.

وی افزود: مادرم ساک وسایل حسن را جمع و راهی جبهه کرد. برادرم در عملیات‌ فتح المبین و بیت المقدس حضور داشت. مدتی به مرخصی آمد و سپس در عملیات مسلم ابن عقیل شرکت و مفقودالاثر شد.

خواهر شهید اسماعیلی خاطرنشان کرد: مادرم وقتی جانبازان را می‌دید، متاثر می‌شد. به همین جهت به حسن گفت، «حسن من طاقت دیدن عذاب تو را ندارم. سالم برگرد.» برادرم پاسخ داد، «من یا شهید می‌شوم یا سالم برمی‌گردم. اسیر یا مجروح نمی‌شوم.» روزی که ساک وسایل حسن را آوردند، مادرم گریه می‌کرد. چشم‌انتظاری مادرم از همان زمان آغاز شد.

شهیدی که در ماه محرم و مهر سرنوشتش رقم خورد

وی تصریح کرد: مادرم می‌گفت که حسن زنده است. زنگ خانه که به صدا درمی‌آمد، شتابان خودش را به درب می‌رساند. مادرم پیش از فوتش خواب دید که حسن از مادرم خداحافظی کرد و در آبی پر از گل‌های رنگی فرو رفت. مادرم در تعبیر این خواب می‌گفت که حسن را آب برده است و دیگر پیکرش به دست ما نمی‌رسد. سرانجام مادرم اسفند 67 چند ماه پس از آزادی اسرا در فراق حسن فوت کرد.

اسماعیلی با اشاره به بازگشت پیکر گمنام شهدا، گفت: هر بار که تلویزیون تشییع شهدای گمنام را نشان می‌داد، می‌گفتم که قطعا پیکر حسن هم در میان این شهداست و در نقطه‌ای از کشور به خاک سپرده شده است. 2 سال پیش هم خواهران و برادران آزمایش دی ای ان دادند.

خواهر این شهید بزرگوار با بیان این که خبر بازگشت پیکر برادرم را از تلویزیون شنیدم، عنوان کرد: روز جمعه جمعی از شهدای گمنام را به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) تشییع کردند. در میان این شهدا تنها یک شهید بود که نام و نشان داد و آن هم «حسن اسماعیلی» بود. نام حسن را که بر روی تابوت دیدم به برادرم زنگ زدم اما او گفت که قطعا نام شهید با نام برادرام هم‌نام است. اما دقایقی بعد موجی از تماس‌ها به خانه ما زده شد که تبریک می‌گفتند. روز بعد از معراج الشهدا با خانواده تماس گرفتند و خبر بازگشت پیکر برادرم را اطلاع دادند.

وی در پایان اظهار کرد: سرنوشت برادرم در ماه مهر و محرم رقم خورد. او در مهر ماه و در محرم به دنیا آمد. در مهر ماه پیکرش مفقودالاثر شد و حالا در ماه محرم به آغوش خانواده بازگشته است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها