میرعلی دریابیگی به دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری دومین «جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشگاهی دفاع مقدس»

دبیر دومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشگاهی دفاع مقدس از برگزاری این اتفاق فرهنگی و هنری طی روزهای 21 تا 26 مهرماه 1397 خبر داد.
کد خبر: ۳۱۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ - 10October 2018

«میرعلی دریابیگی» دبیر دومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشگاهی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشگاهی دفاع مقدس اظهار داشت: این جشنواره از 21 تا 26 مهرماه 1397 در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز توسط گروه آموزشی تحصیلات تکمیلی نمایش دانشکده هنر برگزار خواهد شد.

وی گفت: معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد با همراهی بسیج اساتید و دانشگاه آزاد ما را همراهی کردند تا در این دوره 12 نمایشنامه از آثار چاپ شده توسط انتشارات هنر دفاع، وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را برای جشنواره انتخاب کنیم. تعدادی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشکده به صورت گروهی تیم‌هایی را تشکیل داده‎‌‌اند که این نمایشنامه‌ها را تمرین می‌کنند تا به صورت یک نمایشنامه‌خوانی با تمهیدات بصری و جلوه‌های شنیداری لازم در شش روز اجرا شود.

دبیر دومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشگاهی دفاع مقدس به اجرای شش روز این نمایشنامه‌ها اشاره کرد و افزود: این اتفاق طی شش روز برگزار می‌شود. محل برگزاری نمایشنامه‌خوانی‌ها نیز طی روزهای 21 و 22 مهرماه در مجتمع آموزشی هاشمی رفسنجانی، روزهای 23 و 24 در مجتمع دانشگاهی ولایت واقع در سوهانک و 25 و 26 خانه کوچک نمایش دانشکده هنر خیابان انقلاب تقاطع فلسطین برگزار خواهد شد.

دریابگی گفت: تمام نمایشنامه‌های این جشنواره از آثار منتشر شده «هنر دفاع» است. انجام و چاپ چنین نمایشنامه‌هایی توسط مجموعه هنر دفاع مقدس در فضای دانشگاهی یک انتخاب هوشمندانه و درست بوده است. علاوه براینکه جای پیوند چنین فضایی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه بسیار خالی بود ما به عنوان اولین دانشگاهی که وارد فضای جشنواره‌ها شدیم به این اتفاق احساس نیاز کردیم.

وی در توضیح علت انتخاب این نمایشنامه‌ها از مجموعه هنر دفاع عنوان کرد: احساس کردیم اگر ما یک رفتار سازمانی داشته باشیم که منجر به هم‌افزایی شود فرصت دیده شدن یک سری فعالیت‌ها و همچنین ادامه‌دار بودن فعایت‌های فرهنگی و هنری رخ می‌دهد تا برنامه‌ریزی منسجم‌تری صورت گیرد.

دبیر دومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشگاهی دفاع مقدس تاکید کرد: مهرداد رایانی‌مخصوص و ایرج افشاری‌اصل و محسن سلیمانی‌فارسانی از مدرسان دانشگاهی نمایشنامه‌نویسی هستند که در این مجموعه فعالیت دارند. حضور این عزیزان موجب همکاری 2 سویه دانشگاهیان و مجموعه هنر دفاع خواهد شد. بسیاری از دانشجویان به واسطه خوانش این نمایشنامه‌ها، علاقمند به اجرای این آثار شده‌اند که اگر فرصتی باشد و حمایت صورت گیرد تلاش برای اجراهای دانشگاهی خواهیم کرد.

دریابگی گفت: اجراهای دانشگاهی تجربه‌گرا، جسور و به‌دور از مناسبات اجراهای حرفه‌ای، از دل بیرون می‌آید. تمام جذابیت اجراهای دانشگاهی این است که کسی سفارش دهنده کارها نیست و همه با شور و اشتیاق کار انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: ادامه این روند می‌تواند موجب شود تا دانشجویان ما به تولید نمایشنامه‌هایی با موضوع مقاومت و دفاع مقدس تشویق شوند و از طرفی نیز بازخوردهای چاپ نمایشنامه توسط دانشجویان گرفته شود و مخاطب‌سازی درستی صورت گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها