مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ارزش‌های دفاع مقدس در تربیت نسل آینده کشور

«ناصر کرمی» گفت: اگر امروزهفرزندان ما به دلیل آسیب‌های اجتماعی در راه اشتباه قدم برمی‌دارند باید با از ارزش‌های دفاع مقدس در آسیب شناسی‌ها استفاده شود تا بتوان نیرویی را که برای آینده کشور لازم است، تربیت کنیم.
کد خبر: ۳۱۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ - 11October 2018

ضرورت استفاده از ارزش‌های دفاع مقدس در تربیت نسل آینده کشوربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، «ناصر کرمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: هر چند به جنگ به دیده تنفر نگاه می‌شود، اما جنگ هشت ساله ما دفاع مقدس بود.

وی با بیان این‌که تمام اقشار جامعه ما با دید دفاع از ارزش‌ها به جنگ هشت ساله می‌نگریستند، گفت: ارزش‌های دفاع مقدس را باید جهت حل مشکلات امروزی خویش، مورد استفاده قرار دهیم.

کرمی خاطرنشان کرد: اگر امروز فرزندان ما به دلیل آسیب‌های اجتماعی در راه اشتباه قدم برمی‌دارند باید با از ارزش‌های دفاع مقدس در آسیب‌شناسی‌ها استفاده شود تا بتوان نیرویی را که برای آینده کشور لازم است تربیت کنیم.

وی با بیان این‌که اردوی راهیان نور یادگار دفاع مقدس است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبیات دفاع مقدس بسیار تأثیرگزار خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر این‌که باید تلاش شود تا با استفاده از این میراث فرهنگی، تمام افراد جامعه از قافله تربیت عقب نمانند، تصریح کرد: باید با توجه به علاقه و ذائقه کودکان و نوجوانان در عرصه ارزش‌های دفاع مقدس ورود کرد تا این فرهنگ‌سازی فعالیت مؤثر و جذاب‌تر نمایان شود.

کرمی در پایان به تأثیر دلنوشته‌های دانش آموزان در اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: باید جهت ملوس‌تر شدن صحنه‌های دفاع مقدس برای نوجوانان، عملیات‌های هشت ساله جنگ تحمیلی بازسازی و به نمایش گذاشته شود.

در ادامه این دیدار سردار «غلام علی کفاش» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، با بیان این‌که معلمان و دانش‌آموزان در دفاع مقدس حضور پررنگ و مستمری داشته‌اند، اظهار داشت: امیدواریم که در روند ترویج مقام جهاد و شهادت وظیفه‌ خود را به نحو احسن انجام دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به این‌که آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در امر آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم را ایفا می‌کند، گفت: باید به این امر مهم به نحوی شایسته پرداخته شود.

سردار کفاش با بیان این‌که از یک سو حضور رزمندگان فرهنگی و از سوی دیگر نقش آموزش فرهنگی به رزمندگان و اعزام به جبهه، خود دلیل روشنی بر این امر است، خاطرنشان کرد: امروزه نیز امید است در زمینه‌های آموزشی دفاع مقدس چه در سطح فرهنگیان و چه در سطح مدارس استان بین این ۲ نهاد همکاری و همدلی بیش از پیش محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار