شلیک موشک «بدر ۱» یمن به سمت پایگاه ائتلاف سعودی

ساعاتی پیش یگان موشکی یمن به سمت پایگاه ائتلاف سعودی یک فروند موشک «بدر ۱» شلیک کرد.
کد خبر: ۳۱۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ - 13October 2018

شلیک موشک «بدر 1» یمن به سمت پایگاه ائتلاف سعودیبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ارتش یمن و انصارالله در ادامه واکنش‌های موشکی خود به تجازوات ائتلاف سعودی، شنبه‌شب یک فروند موشک بالستیک «بدر-۱» به سمت پایگاه تازه‌تاسیس در منطقه «ظهران» واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.

این ششمین موشک بالستیک ارتش یمن و انصارالله است که روز شنبه به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب عربستان شلیک شده است.

موشک‌های کوتاه بُرد بدر۱ همزمان با چهارمین سالروز حمله نظامی ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی رونمایی شد.

نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارلله عصر شنبه یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۲» به شمال یمن و شامگاه شنبه چهار فروند موشک بالستیک زلزال-۱» به سمت نجران و عسیر در جنوب عربستان شلیک کردند.

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به تجاوزات بی‌وقفه ائتلاف سعودی از ابتدای سال جاری میلادی (سال موشکی یمن) افزایش چشمگیری داشته است.

یگان موشکی یمن در طول سه سال و اندی که از آغاز حملات ائتلاف سعودی می‌گذرد، توانسته با اعتماد به قدرت متخصصان بومی، سیستم‌های موشکی مورد استفاده‌اش را ارتقا بخشد.

یگان موشکی در ابتدای کار خود در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از نوع ساده مانند موشک‌های «الصرخه» استفاده می‌کردند، ولی به مرور زمان و با افزایش تجربه و تخصص و ارتقای سیستم موشکی، از سیستم‌های موشکی زلزال۱ و۲ و قاهر۲، النجم الثاقب و در نهایت موشک‌های بالستیک برکان۲ و بدر۱ استفاده کردند که نقش بسیار مهمی در ایجاد توازن قوا و تقویت قدرت بازدارندگی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار