وصیت‎نامه شهید جمال نژادجواد؛

از مال دنیا چیزی ندارم/ می‌خواهم بی غسل و کفن دفن شوم

شهید جمال نژادجواد در وصیت نامه خود نوشته است: از مال دنیا هیچ ندارم و از این بابت خوشحالم. دوست دارم بی غسل و کفن به خاکم بسپارید.
کد خبر: ۳۱۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ - 14October 2018

از مال دنیا چیزی ندارم/ می‌خواهم بی غسل و کفن دفن شومبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید جمال نژادجواد متولد ۱۳۴۳ از دلاور مردان دوران دفاع مقدس است که در ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۶۵ در درگیری با مزدوران کومله در منطقه بانه کردستان به شهادت رسید. او از نیروهای ژاندارمری بود که برای دفاع از کشورش به جبهه های جنگ رفت و پس از اسارت توسط نیروهای کومله آسمانی شد. در ادامه وصیت نامه زیبای این شهید را می خوانیم.

به نام الله، پاسدار حرمت خون شهیدان آنان که جان باختند تا از لقاء دوست جان بگیرند و از چیزی دفاع کردند که ابراهیم با تبر خود و موسی با عصای خود و محمد (ص) با کتاب خود و حسین (ع) با خون خود دفاع کردند. آنان که عارفانه زیستند و عاشقانه جان باختند. چه ایشان را ناسوت مرگ بود و لاهوت بهانه، که ایشان تشنه عشق بودند و عشق را جز لقاءالله نمی دیدند. خدای را سپاس فراوان که اگرچه در زمان حسین (ع) نبودم تا ندای هل من ناصر ینصرنی را لبیک گویم، در زمان خمینی فرزند حسین (ع) هستم و خدارا شکر کرده و برخود می بالم که فرماندهی چون آقا امام زمان (عج) دارم و باز سپاس بیکران خدای را که توفیق خدمت در کردستان عزیز این خطه مظلوم را به من عطا کرد.

سلام بر یگانه دوست داشتنی عالم، مادر، مادرم من رفتم، آنگونه که حسین رفت و تو بمان آنگونه که زینب ماند. مادرم در فراق من غم مخور بلکه خوشحال باش آنگونه که من خوشحالم و به داشتن مادری چون مفتخر.

تو نیز بر خود ببال که فرزندت از سربازان امام زمان (عج) بود و از برای دین خدا جان داد و تو ای پدر عزیز و بزرگوارم، از تو می خواهم که من را ببخشی و حلالم کنی چرا که واقعا شرمنده ام و جز ابراز شروم و خجالت نسبت به خوبی هایی که در حق فرزند حقیرت کرده ای هیچ ندارم. از تمام شما عزیزان، از تو مادر عزیز و پدر بزرگوار و مادر بزرگ گرامی، خواهران و برادران عزیز و دیگر اقوام و آشنایان عاجزانه التماس دعا دارم، باشد که انشالله دعاهای شما عزیزان در روز جرا به کارم آید چرا که طاعتی برای عرضه ندارم. مادر جان از مال دنیا هیچ ندارم و از این بابت خوشحالم و تنها چیزی که از من به شما خواهند ماند شاید جسدم باشم، که دوست دارم آنگونه که هست بی غسل و کفن به خاکش بسپارید، در مزارم آن گونه باشید که سزاوار است.

دوست دارم همیشه و در همه حال مخصوصا در مصائب و مشکلات به یاد خدا باشید و نیک بدانید که یاد او بهترین آرامش هاست.

در صحنه باشید و همواره امام خمینی را این نایب بر حق امام زمان را یاری دهید که نه در بیان بلکه در عمل و همواره خدای را سپاسگذار و شاکر باشید به داشتن چنین نعمتی، این جنگ را موهبتی بدانید از طرف خدای و از کمک به آن دریغ نکنید. از خداوند متعال عاجزانه درخواست بخشش دارم و دوست دارم اگر لیاقت شهادت نصیب من گنهکار شد آنگونه باشد که جسدم قطعه قطعه شود.

نگویید که من ناکام رفتم که بر کام رفتم و مرگ را بالاترین و والاترین چیزها می بینم چرا که تنها چیزی که می تواند آدمی را از این دنیای پست و پر مشقت نجات دهد و به دوست برساند، همانا مرگ من است.

خدای را شکر فراوان که لحظه مرگم را لحظه شهادتم قرار داد و از این باب نه تنها من که شما نیز خوشحال و خرسند باشید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها