رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

آماده باش بیمارستان‌های لرستان جهت پذیرش زائرین اربعین

کورش ساکی گفت: در ایام اربعین تمامی پایگاه‌ها و بیمارستان‌های استان لرستان جهت پذیرش احتمالی بیماران اعزامی آماده‌باش هستند و همچنین تجهیز آمبولانس‌های استان را داشته‌ایم.
کد خبر: ۳۱۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ - 14October 2018

در ایام اربعین  بیمارستان‌های لرستان جهت پذیرش احتمالی بیماران اعزامی آماده ‌باش هستندبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «کوروش ساکی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  امروز در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به خدمات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان در برگزاری مراسم اربعین اظهار داشت: 9 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی، یک دستگاه خودرو فرماندهی در مرز شلمچه مستقر و همچنین 50 نفر نیروی عملیاتی به مرز اعزام‌ شده است.

وی افزود: در ایام اربعین کلیه پایگاه‌ها و بیمارستان‌های استان لرستان جهت پذیرش احتمالی بیماران اعزامی آماده‌باش هستند و همچنین تجهیز آمبولانس‌های استان را داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: براساس تقسیم‌بندی‌های کشور، اورژانس استان لرستان در شلمچه مستقر خواهد شد و مابقی اقدامات پزشکی در مرز مهران است؛ علوم پزشکی استان از 24 مهر تا 14 آبان ماه به مدت 20 روزبه زائران خدمت‌رسانی می‌کند و با توجه به اینکه امسال در تأمین دارو یک سری محدودیت‌ها داشتیم ولی تلاش کرده‌ایم تا حد امکان داروی موردنیاز موکب‌ها تأمین شود.

 در حاشیه این جلسه عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اقدامات کمیته حمل‌ و نقل ستاد اربعین لرستان اظهار داشت: این کمیته با ابلاغیه‌ای به کلیه کارگاه‌های جاده‌ای در محورهای مواصلاتی به ایلام اقدام به تعطیلی آن‌ها کرده، آماده‌باش اتوبوس با عمر متوسط 6 سال جهت جابه‌جایی زائران و همچنین تعیین و تکلیف شرکت‌های حمل‌ و نقل جهت تأمین کامیون در موکب‌های داخلی و کشور عراق را انجام داده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات کمیته حمل‌ونقل، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی چمن سلطان از طرف استان اصفهان و دو محور کوهدشت و پلدختر است که اقداماتی ازجمله خط‌کشی، نصب علائم و اضافه کردن کشیک‌های گشت تمام‌وقت است و همچنین به‌روزرسانی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای از اقدامات این کمیته به شمار می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به فعال‌سازی سامانه 141 عنوان کرد: این سامانه وضعیت جوی را به‌صورت تمام‌وقت اعلام می‌کند و از دیگر اقدامات هماهنگی جهت تأمین اتوبوس زائرین در راه مانده است و همچنین با دریافت کد ملی و شماره تلفن زائرین چنانچه مشکلی پیش آید در اختیار نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها