وزیر نفت در جمع خبرنگاران:

هیچ کشوری توان افزایش تولید نفت را ندارد/ گردن کلفتی ترامپ بی‌نتیجه است

وزیر نفت با بیان اینکه بازار جهانی در حال حاضر با کمبود عرضه مواجه است، گفت: هیچ کشور تولیدکننده‌ای توان افزایش تولید نفت را ندارد و همین مسئله بازار را دچار نوسان کرده است.
کد خبر: ۳۱۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ - 16October 2018

هیچ کشوری توان افزایش تولید ندارد/گردن کلفتی ترامپ بی‌نتیجه استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، بیژن زنگنه در حاشیه چهاردهمین کنگره راهبردی نفت و نیرو در جمع خبرنگاران درباره سفر دیروز به روسیه و مذاکره با همتای روس خود اظهار داشت: محور گفت‌وگوهای ما درباره مسائل بازار و شرایط تحریم بود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ تولیدکننده‌ای در حال حاضر امکان و توان افزایش تولید خود را ندارد، افزود: عربستان در حال استفاده از ذخایر نفتی خود است؛ اما باید دید تا چه زمانی می‌تواند به این برداشت از ذخایر خود ادامه دهد. این در حالی است که آمریکا اعلام کرده تا زمانی که مسئله خاشقچی، خبرنگار منتقد سعودی حل و فصل نشود، از ذخایر خود برداشت نمی‌کند.

به گفته این مقام مسئول، بازار نفت در حال حاضر با کمبود عرضه مواجه است و عدم تعادل دارد به همین دلیل است که یک روز قیمت نفت 85 دلار و روز بعد 83 دلار می‌شود؛ چراکه بازار با کمبود عرضه دست و پنجه نرم می‌کند و این کمبود عرضه با حرف زدن، برطرف نمی‌شود.

زنگنه با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا فکر می‌کند با گردن کلفتی می‌تواند قیمت نفت را پایین بیاورد، افزود: سازوکار بازار نفت هوشمند است؛  فعالان این بازار نگرانند که ترامپ نتواند آنها را قانع کند و مدام دچار مشکل می‌شود.

وی درباره صفر شدن فروش نفت ایران توضیح داد: باید عکس‌العمل بازار نفت به این اقدام را دید؛ چراکه اکنون این بازار به شدت ملتهب و نگران آینده است و کشورهای تولیدکننده بزرگ نفت، یکی پس از دیگری تحریم شده و از بازار خارج می‌شوند؛ اما این رویه تا چه زمانی می‌تواند ادامه یابد و آینده بازار چه خواهد شد؟

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: این روش مزایا و معایبی دارد که در حال بررسی در دولت است تا بر اساس آن، تصمیم‌گیری‌ها انجام شود درحالی‌که قاچاق بنزین تا زمانی که قیمت این فرآورده در داخل کشور با خارج از مرز اختلاف دارد، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها