نشست علمی تخصصی ادبیات دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد+ تصاویر

نشست علمی تخصصی ادبیات (شعر) دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی و شاعران برجسته استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 17October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد،‌ نشست علمی تخصصی ادبیات (شعر) دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، مدیر ادبیات اداره حفظ آثار دفاع مقدس استان و شاعران برجسته استان برگزار شد.

در این نشست «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی روند شعر انقلاب و دفاع مقدس را رو به رشد عنوان کرد و توجه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله شعر و تولید آثار نو را ستود و از آثار تولیدی شاعران به ویژه شاعران جوان در عرصه دفاع مقدس استقبال کرد.

در ادامه این نشست وضعیت شعر دفاع مقدس در استان و آسیب‌­های پیش روی آن توسط شاعران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آسیب‌های شعر دفاع مقدس در چهار بخش «آسیب‌های شعر از طرف شاعر»، «آسیب­‌های شعر از طرف مخاطب»، «آسیب­‌های شعر از طرف نهادهای فرهنگی» و «آسیب­‌های شعر از طرف محیط و فضای مجازی» دسته‌بندی و مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست شاعران کم سوادی و عدم اطلاع شاعر از حماسه دفاع مقدس، ورود شاعرانی که شعر دفاع مقدس دغدغه آخرشان است به شورای سیاستگذاری شعر در سطح کلان و تولید آثار عاطفی و احساسی و کم توجهی به بعد عقلانی و منطقی دفاع مقدس را از مواردی عنوان کردند که به شعر دفاع مقدس ضربه می زند.

شاعران در ادامه تشریح وجوه دیگر از دفاع مقدس و عدم توقف شاعر در 8 سال دفاع مقدس با تولید در وجوه دیگر مثل مدافعان حرم، توجه به شاعران جوان و کشیدن به عرصه دفاع مقدس برای بیمه کردن انقلاب اسلامی، ملموس کردن فضاهای دفاع مقدس برای شاعران نو قلم مانند بازدید از منطق جنگی و آسایشگاه‌­های جانبازان، شرکت دادن شاعران دفاع مقدس استان­‌ها در جلسات دیدار با مقام معظم رهبری، توجه به رده‌بندی سنی در برگزاری جشنواره‌­های شعر دفاع مقدس، برخورد طبیبانه با شاعران دفاع مقدس به جای برخورد قهارانه، حمایت از چاپ آثار تولید شده شاعران به ویژه شاعران جوان، نقد آثار تولیدی در حوزه دفاع مقدس و شاعران این عرصه را نیز از جمله راهکارهایی عنوان کردند که باعث تولید اشعار بهتر و پرمحتواتر در زمینه دفاع مقدس می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار