معرفی کتاب؛

حقوق و مسئولیت‌های زن

کد خبر: ۳۱۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ - 21October 2018

حقوق و مسئولیتهای زنبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مجموعه هفت جلدی کتاب‌های «انقلاب اسلامی؛ سيره شهدا و ايثارگران» با عنوان‌های «ولايت مداری»، «حق الناس»، «جهاد نفس»، «صداقت و راستی»، «حقوق و تکاليف متقابل مردم و مسئولين»، «قانون پذيری و اجرای قانون»، «حقوق و مسئوليت‌های زن» چاپ و منتشر شد.

در هفتمين جلد از مجموعه «سيره شهدا و ايثارگران انقلاب اسلامی» مريم مجتهدزاده لاريجانی و فاطمه بداغی به حقوق و تکاليف زنان و بررسی جامع مهم ترين حقوق و تکاليف زنان در نگاه شهدا و ايثارگران پرداخته شده است.

این کتاب در 2 فصل موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است؛ فصل اول «حقوق زنان» و فصل دوم «حقوق مالی ناشی از ازدواج» عمده‌ترین موضوعات این کتاب را شکل می‌دهد و هر فصل نیز به مباحث جزیی‌تر چون:حقوق فردی، حقوق خانوادگی، مسئولیت‌های فردی، مسئولیت‌های اجتماعی، مسئولیت‌های خانوادگی زنان تقسیم می‌شود.

در مقدمه کتاب آمده است:

«آنچه در این جلد پیگیری شده است کناره هم نهادن همه حقوق و وظایف فردی، خانوادگی و اجتماعی در سیره منتخب و مبانی آن در کلام معصومین، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است و مراد از زنان اعم از همسران، خواهران و مادران معزز و محترم شهدا و ایثارگران می‌باشد که مورد خطاب ایشان قرار گرفته است.»

قسمتی از متن کتاب:

«چند سالی که در اهواز زندگی می‌کردیم، وقتی از خط مقدم جبهه برمی‌گشت و می‌دید که مشغول کار هستیم با من همراه می‌شد. حتی در آشپزی به من کمک می‌کرد. در تمام اموری که فکر می‌کرد که می‌تواند به من کمک کند، از همراهی دریغ نداشت. یادم می‌آید ماه محرم، تازه از جبهه برگشته بود. ساعت 9 یا 10 شب بود. بچه‌ها کوچک بودند. قصد داشتم به مصلی بروم. مداح مراسم آقای صادق آهنگران بود. می‌خواستم عازم شوم که او آمد. وقتی فهمید، گفت: چرا برگشتی؟ شما بروید.

گفتم: خواستم بروم، اما چون شما تشریف آوردید منصرف شدم، ترجیح می‌دهم در خانه بمانم.

بچه‌ها را مراقبت کرد تا من توفیق شرکت در مراسم را از دست ندهم.»

در قسمت دیگری از این کتاب آمده است:

«در همسایگی ما خانواده‌ای زندگی می‌کرند، پسر جوانی داشتند که موقع راه رفتن همیشه پاشنه کفشش را می‌خواباند و بلوزی با آستین‌های بسیار کوتاه می‌پوشید. یک روز مادر این پسر به خانه ما آمد و گفت: خدا خیر بدهد شوهرت را.

پرسیدم برای چی؟ مگر چی شده؟

گفت: پسرم دیروز به خانه آمد و به من گفت: مادر یک بلوز آستین بلند بده تا بپوشم.

گفتم: چطور شده که به راه آمدی؟

جواب داد: آقای غزنوی در این باره با من صحبتی کرد، خیلی خجالت کشیدم.»

«حقوق و مسئولیت‌های زن» در 465 صفحه به قلم «مریم مجتهدزاده لاریجانی» و «فاطمه بداغی» تالیف و توسط انتشارات «آرزوی دیدار» در هزار جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها