محمد قاسمی‌پور به دفاع پرس خبر داد؛

داوری 700 کتاب خاطره در جایره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس

سرگروه داوران بخش خاطره هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس با اشاره به ادامه جریان نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس، گفت: امسال بیش از 700 کتاب در این بخش مورد داوری تیم داوران قرار گرفت که در مقایسه با دوره پیش با رشد چشم‌گیری روبرو بود.
کد خبر: ۳۱۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ - 22October 2018

«محمد قاسمی‌پور» سرگروه داوران بخش خاطره هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، به داوری کتاب‌های خاطره سال‌های 96-1395 اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش خاطرات حدوداً 650 اثر اعم از خاطرات کوتاه، بلند، خودنوشت و دیگرنوشت به دبیرخانه ارسال شده که مورد داوری قرار گرفت.

وی از رشد چشم‌گیر کتاب‌های خاطره طی 2 سال گذشته خبر داد و گفت: در دوره پیشین انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس به دلیل وقفه در برگزاری این رویداد آثار چاپ شده 4 سال جمع‌آوری و به داوری گذاشته شد که حدود 700 کتاب خاطره منتشر شده بود در حالی که در این دوره که آثار متعلق به سال‌های 96-1395 است رشد چشم‌گیری وجود دارد که تقریبا به اندازه آثار دوره قبل است.

سرگروه داوران بخش خاطره هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس افزود: آمار انتشار کتاب‌های خاطره در شش ماهه امسال نیز با رشد محسوس و چشم‌گیری روبرو است. چند ناشر قدر این حوزه در این شش ماه معادل سال 1396 کتاب به چاپ رسانده‌اند.

قاسمی‌پور تاکید کرد: نهضت، جنبش و جریان خاطره‌نویسی به لحاظ کمیت خیلی گسترده شده است. نشر سوره مهر، شهید کاظمی و بعثت 27 از جمله ناشران پُرکار خاطره نویسی هستند.

وی درباره وضعیت ناشران خصوصی این حوزه نیز گفت: ناشران خصوصی خیلی پرکارنیستند؛ اما ناشرانی وجود دارند که با حوصله کار می‌کنند. نشر آرما در اصفهان یکی از این ناشران است. با اینکه ناشر خصوصی جنگ نیستند؛ ولی کارهای خاطره‌ای خوبی دارند. نشر ستارگان نیز در این حوزه خوب فعالیت دارند و تولیدات شاخصی به چاپ رسانده‌اند.

سرگروه داوران بخش خاطره هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس به داوری آثار رسیده اشاره کرد و عنوان داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان آبان‌ماه کار داوری به پایان خواهد رسید؛ اما نتیجه نهایی دی و بهمن اعلام خواهد شد.

قاسمی‌پور ادامه داد: تیم داوری در حال جمع‌بندی در رده‌‎‌های مختلف خاطرات هستیم. بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان آبان ماه کارمان را به پایان می‌رسانیم. بخش‌های مختلف برگزیده خواهند داشت. در بخش خاطرات یک تقسیم بندی سه گانه شامل خاطرات خودنوشت، خاطرات دیگر نوشت و خاطرات کوتاه خواهیم داشت که در هر بخش شاخص‌ها و برگزیدگان را به ترتیب معرفی خواهیم کرد تا دبیرخانه مرکزی و سیاست‌گذاران نهایی درباره نوع تقدیرها تصمیم گیری کنند.

وی اظهار داشت: ممکن است در کنار این بخش‌ها موضوعاتی مانند مباحث اقلیت‌ها، زنان و از این نمونه‌های شاخص به صورت ستاره‌دار اولویت داده شود که مشخصا ستاره‌دار داوری شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار