با حضور اوحدی در نشست تشریح برنامه‌های کمیته فرهنگی اربعین؛

برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران در مراسم اربعین تشریح شد

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۲۰ برنامه فرهنگی و هنری در مرز‌های ایران و عراق و همچنین مسیر پیاده روی اربعین را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۱۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ - 22October 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «چهل سال با رسانه‌ها» و تشریح برنامه‌های کمیته فرهنگی اربعین صبح امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

«سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم به سختی و دشواری فعالیت در حوزه رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: توجه جدی به رسالت خطیر و تاریخی رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب یکی از رویکرد‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است تا مروری بر چهل سال تجربه رسانه انجام شود.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند که جنگ رسانه‌ای علیه ما شروع شده که اگر از جنگ اقتصادی مهم‌تر نباشد، کمتر هم نیست. ایشان در فرازی از سخنرانیشان در ورزشگاه آزادی به تشریح جنگ رسانه دشمن در فضای مجازی اشاره کردند لذا در اهمیت و جایگاه رسانه شکی نداریم و امیدواریم فرهنگسرای رسانه بتواند این رسالت را به پایان برساند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: نقش رسانه در کرامت‌ انسان‌ها، امانت داری، اخلاق، دیپلماسی عمومی و امید و نشاط در جامعه مهم و تعیین کننده است. رسانه انصافا بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب دین خودش را ادا کرد. امروزه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نشریه در کشور منتشر می‌شود که موجب یک انقلاب در حوزه رسانه شده در حالی که پیش از انقلاب نشریات محدودی داشتیم.

اومدی عنوان کرد: کشور‌های همسایه ما که ادعای آزادی دارند تنها چند نشریه رسمی دارند در حالی که در کشورما ۴۰ خبرگزاری فعال وجود دارد. تعداد ۳۵۰ شهید در معرکه رسانه‌ای تقدیم شده است. در فاجعه منا نیز شهدایی داشتیم که بیانگر حضور جدی خبرنگاران ما در محافل مختلف است.

وی گفت: دنیای استکبار میلیارد‌ها دلار هزینه کرد تا ناآرامی‌ها بصره را دامن بزند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند به دلیل حضور رسانه‌های آزادی‌خواه با شکست روبرو شدند. خون شهدای مدافع حرم اهالی رسانه موجب عزت رسانه‌ای شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: کنسولگری که باید محل امنی باشد در ترکیه موجب قتل یک خبرنگار شد که موجب رسوایی عربستان است. اما کارنامه رسانه ما در ۴۰ سال انقلاب کارنامه عزتمندانه است.

اوحدی به انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری تهران با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: برخلاف سایر تفاهم‌نامه‌های دستگاه‌ها، ما پس از انعقاد یک تفاهم‌نامه فعالیت‌های مشترک خوبی را آغاز کرده‌ایم که برنامه‌های فرهنگی مشترک اربعین نیز در همین راستاست.

وی ادامه داد: در اربعین ۲ سرفصل حضور فعال در مرز‌ها و مسیرپیاده‌روی با برگزاری ۱۵ برنامه متنوع را خواهیم داشت. جمعیت حاضر در مسیر اربعین حماسه عظیمی است که بزرگترین حماسه عالم خلقت را نام گرفته است. این اتفاق در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اتفاقا عظمی رخ داده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: کار‌های فرهنگی اربعین در تراز کار‌های پشتیبانی نبود در حالیکه با حضور هنرمندان باید اتفاقات خوب فرهنگی رخ می‌داد به همین دلیل ستاد فرهنگی این اتفاق را ایجاد کردیم تا خروجی‌های خوبی در این اتفاق شکل دهیم.

اوحدی خاطرنشان ساخت: برای نخستین بار سه سینمای سیار را در سه مرز کشور مستقل کردیم تا زائرین که تجمع دارند از این اکران‌ها در فضای باز استفاده کنند. در کنار این اتفاق سکو‌های فرهنگی پیش‌بینی شده تا تعزیه و مراسم شعرآیینی اجرا شود. سه نمایشگاه بزرگ کاریکاتور به همت سیدمهدی شجاعی برای افشاگری جنایات غرب برگزار خواهد شد. نمایشگاه کتاب، عکس، شهدای مدافع حرم و بخشی از موزه عبرت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲ مرز مهران و شلمچه را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در خاک عراق هشت سوگواره شعر آیینی با حضور شاعران ایرانی و عراقی رخ می‌دهد. مراسم تعزیه و مراسم یادواره شهدای شاخص محور مقاومت و بزرگداشت شهید مغنیه و سایر شهدای محور مقاومت نیز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: قرائت قرآن به طور متعدد در موکب‌ها برای اولین بار به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. مراسم نمادین در روز اربعین برای مردمی که نمی‌توانند در مسیر پیاده‌روی باشند از میدان امام حسین (ع) به سمت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی با عنوان «جاماندگان اربعین» روز سه‌شنبه از ساعت ۶:۳۰ برگزار خواهد شد.

اوحدی افزود: ۲۰ دستگاه شامل پلیس، اورژانس و شهرداری و ... در این مراسم حضور خواهند داشت. سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در این پیاده‌روی حضور داشتند که امسال پیش بینی می‌شود ۲ و نیم میلیون نفر در مراسم حضور پیدا کنند. بیش از ۱۰۰ موکب از مردم عزیز پذیرایی خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها