دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

شش درصد افراد در عملیات انتحاری بر اثر ترکش کشته می‌شوند

حدود شش درصد افراد در عملیات انتحاری بر اثر ترکش، جان خود را از دست می‌دهند؛ لذا به جای نگاه داشتن نفس، باید فردی که در معرض عملیات انتحاری قرار گرفته، ریه‌های خود را خالی کند و نفس‌های کوچک بکشد.
کد خبر: ۳۱۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰ - 24October 2018

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ اربعین دو سال پیش بود که در خبری اعلام شد، زائران شرکت کننده در راهپیمایی اربعین به هیچ عنوان عروسکی برای کودکان شان خریداری نکنند. چون طبق اخبار دریافتی، داعش در تعداد زیادی از عروسک‌ها بمب جاسازی کرده بود تا بتواند از این طریق حملات تروریستی خود را انجام دهد و راهپیمایی اربعین تحت شعاع این حرکت آن‌ها قرار گیرد.

چون فرماندهان داعش معتقدند هر چیزی قابلیت بمب شدن را دارد به همین منظور فکر و ذکر آنها این است که بمب تازه‌ای به اصطلاح رو کنند تا بتوانند افراد بیشتری را به شهادت برسانند به همین خاطر شکل و شمایل بمب‌هایی که داعش تهیه می‌کند ممکن است به گونه‌ای باشد که در نگاه اول هیچ ذهنیتی نسبت به آن در بیننده ایجاد نکند.

حال با توجه به اینکه این روز‌ها تعداد زیادی از مردم کشورمان راهی سفر اربعین حسینی می‌شوند، نکاتی را در خصوص آگاه سازی پیاده روی اربعین متذکر می‌شویم؛ زائران در مسیر راهپیمایی می‌توانند با هوشیاری بیشتر نسبت به مسایل زیر توطئه دشمنان را خنثی کنند:

زائران محترم حتما قبل از اسکان در موکب و یا هنگام خروج از آن، اقدام به بررسی اطراف موکب نسبت به افراد و اشیاء مشکوک کرده و در صورت مشاهده خودرو و یا موتور سیکلت مشکوک پارک شده در نزدیکی موکب‌ها، تذکرات لازم را جهت جا به جایی آن به مسئولین امر بدهند.

شش درصد افراد در عملیات انتحاری بر اثر ترکش کشته می‌شوند

هر مکانی که تجمع در آن صورت می‌گیرد، هدف خوبی برای فرد تروریست است لذا بایستی دقت لازم صورت گیرد. چرا که هر گونه عملیات انتحاری حتما در پوشش زائرین صورت می‌گیرد.

باتوجه به اینکه بسته مشکوک دارای علامت خاصی نیست، چنانچه بسته رها شده‌ای را در موکب یا اطراف آن مشاهده شد ضمن کنترل محل و جلوگیری از پخش شایعات، بدون اینکه به آن دست زده شود، باید اطراف آن را تخلیه کرد.

از سوی دیگر چنانچه فردی در معرض عملیات انتحاری قرار گرفت یکی از کار‌هایی که باید انجام دهد این است که روی زمین به حالت کاملا مسطح دراز بکشد؛ زیرا اکثر مواد منفجره‌ای که توسط بمب گذاران استفاده می‌شود به گونه‌ای است که پشت سر هم و به صورت افقی در فاصله دو تا شش پا، بالای زمین ترکش پرتاب می‌کنند تا شانس ضربه زدن به نیم تنه و سر انسان را افزایش دهند.

شش درصد افراد در عملیات انتحاری بر اثر ترکش کشته می‌شوند

همچنین به علت آن که به طور متوسط شش درصد افراد بر اثر ترکش جان خود را از دست می‌دهند لذا به جای نگاه داشتن نفس، باید فردی که در معرض عملیات انتحاری قرار دارد، ریه‌های خود را خالی کند و نفس‌های کوچک بکشد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار