وزیر کشور خبر داد:

تشرف بیش از 850 هزار زائر به کربلا/ پرداخت ارز درخواستی زائران

وزیر کشور گفت: تا کنون بیش از 850 هزار نفر از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین از مرز خارج شده‌اند.
کد خبر: ۳۱۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ - 24October 2018

تشرف بیش از ۸۵۰ هزار زائر به کربلا/پرداخت ارز درخواستی زائرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز (چهارشنبه دوم آبانماه) در گفت‌وگو با رادیو اربعین اظهار داشت: اغلب زائرین از سه پایانه مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه خارج شده‌اند.

وی امنیت در مرزهای کشور و مسیرهای پیاده‌روی زائرین را بسیار خوب ارزیابی کرده و تصریح کرد: تا کنون گزارش امنیتی در مرزهای کشور و مسیرهای پیاده‌روی زائرین گزارش نشده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط کشور تلاش می‌کنند تا این حرکت با انسجام و با آرامش زائرین باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مراسم اربعین امسال گفت: در امور زیرساختی از قبیل راه‌ها و پارکینگ‌ها و همچنین بخش خدمات و سهیلات در خصوص صدور روادید و گذرنامه و سایر امور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی امور برای مراسم اربعین کار مشکلی است، گفت: تا کنون حدود دو میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر کشور در خصوص ارز اختصاص یافته برای زائرین در دو مرحله گفت: ابتدا در خصوص هزینه روادید برای زائرین با نرخ دوم (سامانه نیما) ارز لازم اختصاص یافته است که مشمول اتباع ایرانی و غیر ایرانی مقیم شد.

رحمانی فضلی افزود: در ابتدا با نظر رئیس جمهور محترم ارز نرخ دوم برای ثبت نام زائرین در نظر گرفته شده بود اما پس از درخواست از رئیس جمهور و با عنایات مقام معظم رهبری تخفیف 100 هزارتومانی نیز برای روادید زائرین تصویب شد.

وزیر کشور تصریح کرد: ارز نقدی همراه زائرین نیز از منبع مطالبات جمهوری اسلامی ایران از عراق تامین شده است.

وی با اشاره به مشکلی که برای زائرین در خصوص دریافت ارز پیش آمده است، گفت: مشکل به دلیل تعداد کم باجه‌ها و نقدینگی‌ای که باید از بانک‌های عراق در اختیار باجه‌ها گذاشته می‌شد به وجود آمده بود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: زائرینی که امکان تهیه ارز در داخل کشور را دارند مقداری ارز برای هزینه‌های خود تهیه کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: تمامی زائرینی که برای ارز ثبت نام کرده و کد دریافت نموده‌اند ارز خود را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار