یادداشت/ سردار جوانی

۱۳ آبان شروع فرآیند ناکارآمدی تحریم‌هاست

ایران تحریم‌پذیر نیست و ۱۳ آبان شروع فرآیند ناکارآمدی تحریم‌ها و شکست جنگ اقتصادی است.
کد خبر: ۳۱۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ - 04November 2018

۱۳ آبان شروع فرآیند ناکارآمدی تحریم‌ها استگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه یادداشتی را به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داده که به شرح ذیل است:

انقلابی را که دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ انجام دادند شاید بتوان یکی از ضروری‌ترین کار‌هایی که می‌بایست در آن مقطع زمانی انجام شود، دانست؛ زیرا چنانچه این اقدام آن‌ها انجام نمی‌شد معلوم نبود چه بر سر این انقلاب می‌آمد.

اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا خارج و منتشر شد، نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها سفارت خود را به مرکز توطئه علیه انقلاب اسلامی تبدیل کرده بودند. آمریکایی‌ها در همان دوران کوتاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تا قبل از تسخیر سفارت‌شان توسط دانشجویان پیرو خط امام، توطئه‌های بسیاری را طراحی کرده بودند.

رویکرد آمریکایی‌ها نسبت به پیروزی انقلاب اسلامی این‌گونه‌ بود که در مدت یادشده به دنبال آن بودند تا این انقلاب را با هرج و مرج، ناامنی و کودتا ساقط کنند. به عبارت دیگر آن‌ها در این مدت به دنبال اجرای طرح‌هایی برای براندازی انقلاب اسلامی بودند.

این موضوع عجیبی است که کشوری سفارتخانه خود را که برای ایجاد فعالیت‌های کنسولی و سیاسی بنا شده است، تبدیل به مرکز توطئه علیه حاکمیت کشور میزبان کند؛ لذا اقدام صحیح دانشجویان، چون در دفاع از حقوق ملت ایران بود، امام خمینی (ره) از این اقدام دانشجویان حمایت کردند و آن را با عنوان «انقلاب دوم» و «انقلابی بزرگتر از انقلاب اول» نامیدند؛ پس اگر انقلاب دوم روی نمی‌داد، حیات انقلاب اول نیز تداوم نمی‌یافت.

اما اینکه آمریکایی‌ها در اعمال جدیدترین تحریم‌های خود در فاصله زمانی ۱۸۰ روز پس از خروجشان از برجام، روز ۱۳ آبان را روز آغاز تحریم‌های جدید اعلام کردند، اشتباه بزرگی است که از سوی آن‌ها روی داده است؛ آمریکایی‌ها با عملیات روانی سنگین و برجسته کردن آن به دنبال این بودند تا کشورمان به واسطه آغاز این تحریم‌ها در تاریخ یادشده به هم بریزد و نارضایتی‌ها افزایش یابد.

به عبارتی آمریکایی‌ها می‌پنداشتند که ۱۳ آبان اوج نا امنی و بی ثباتی می‌شود؛ در حقیقت تصور می‌کردند در طرح «تابستان داغ» کشور را دچار ناامنی می‌کنند به همین منظور این تاریخ را برای شروع تحریم‌های جدید تعیین کردند، اما آمریکا در این روز بار دیگر از ملت بزرگ ایران سیلی دیگری خواهد خورد و این سرآغاز فروپاشی و شکست تحریم‌ها خواهد بود.

البته تحریم‌ها با آنچه آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند، تفاوت دارد؛ زیرا آن‌ها همواره ادعا می‌کردند که صادرات نفت ایران در این روز به صفر خواهد رسید، ولی شرایط به گونه‌ای رقم خورد که معافیت‌هایی برای حفظ متحدان خود لحاظ کردند و بدین شکل مجبور به عقب نشینی شدند.

این نشان می‌دهد که ایران تحریم‌پذیر نیست و ۱۳ آبان شروع فرآیند ناکارآمدی تحریم‌ها و شکست جنگ اقتصادی است؛ ۱۳ آبان ۹۷ در امتداد ۱۳ آبان سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ شکست دیگری برای آمریکا به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار