حبیب‌زاده:

سکونتگاه موقت برای کارگران بی‌پناه از مطالبات اصلی جامعه کارگری است

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نظر گرفتن سکونتگاه موقت برای کارگران بی‌پناه در فصل سرما سال‌هاست که از مطالبات اصلی جامعه کارگری بوده است.
کد خبر: ۳۱۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ - 04November 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «افشین حبیب‌زاده» رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران صبح روز یکشنبه در نود و هفتمین جلسه علنی این شورا در تذکری اظهار داشت: مساله معتادان متجاهر و افراد فاقد سرپناه یکی از معضلات اصلی شهر تهران است که باعث ایجاد چهره‌ای تاثر انگیز در شهر شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی شهرداری ایجاب می‌کند تا امکانات لازم جهت سکونت موقت افراد بی‌پناه را فراهم آورد، افزود: علی‌رغم چنین ضرورتی متاسفانه در اواخر هفته گذشته شاهد فوت 2 تن از شهروندان بی‌پناه در پارک استقلال تهرانسر بودیم.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و کاهش دما در ماه‌های آینده، ادامه داد: این امر خصوصا در مورد کارگران مشغول به کار در بازار تهران که فاقد سرپناه هستند نیازمند توجه بیشتر است؛ لذا از شهردار تهران تقاضا می‌کنم ضمن توجه به این نکته شرایط لازم جهت سکونت موقت این کارگران را فراهم کرده و گزارش آن را به شورا ارائه کند.

حبیب‌زاده اظهار داشت: در نظر گرفتن سکونتگاه موقت برای کارگران بی‌پناه در فصل سرما سال‌ها است که از مطالبات اصلی جامعه کارگری بوده است و بار‌ها این مورد را حتی به آقای قالیباف در دوره مدیریت شهری گذشته نیز گفته بودیم، اما متاسفانه در خصوص کارگرانی که مشغول کار در بازار تهران هستند و شب‌ها را بدون سر پناه در پیاده‌رو‌ها صبح می‌کنند، هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است؛ لذا درخواست می‌کنم که در این دوره درباره این موضوع، فکر ماندگاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها