حجت الاسلام ابوترابی‌فرد:

موشک‌ها‌ی ایران قدرت بازدارنده هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: موشک‌ها‌ی اقتدار آفرین ما قدرت بازدارنده است، اما در کنار این قدرت و توان سخت، قدرت نرم امت اسلام در کنار ملت ایران است.
کد خبر: ۳۱۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ - 07November 2018

موشک‌ها‌ی ایران قدرت بازدارنده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اجتماع هیأت‌های عزاداری مردم تهران و نیرو‌های مسلح در مصلی امام خمینی (ره) به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران نیرو‌های مسلح را بازوان قدرت آفرین امت اسلام دانست و اظهار داشت: پیامبر اعظم خطاب به مسلمان صدر اسلام می‌فرمایند هر یک از شما که از ارزش‌های اسلام فاصله بگیرید؛ اگر علی بن ابیطالب و اباعبدالله الحسین را تنها بگذارید بدانید که دین خدا غریب نخواهد ماند و اسلام به عزت دست خواهد یافت. اگر شما از ارزش‌های اسلام محروم شوید، بدانید ملت‌هایی برخواهند خواست که با همه وجود با پیامبر اعظم بیعت خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به حاضرین و امت بسیجی و نیرو‌های مقتدر نظام عنوان کرد: قرآن کریم برای شما پنج ویژگی عنوان کرده است، این خصائص را تبیین کنید و خود را بهتر به آن آراسته کنید؛. اولین ویژگی آن است که خدا شما را دوست دارد. اگر خدا شهدا را دوست نداشت آن‌ها را انتخاب نمی‌کرد. شهدا برخاک افتادند تا ملت‌های اسلام بایستند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: خدا ملت ایران را دوست دارد برای شکستن ابهت استکبار، چون ملت ایران در خط مقدم است و ملت اسلام پشت سر آن‌ها حرکت می‌کنند. نتانیاهو از ابهت شما ملت جرائت سخن ندارد.

وی ادامه داد: شما فکر می‌کنید اگر شهدا، خدا را دوست نداشتند؛ آیا به مقام رفیع شهادت نائل می‌شدند؟ مگر می‌شود انسان مشتاق زیارت خدا نباشد و به افتخار جانبازی نائل شود. مگر می‌شود ارتش مقتدر و سپاه پاسداران عزت آفرین مشتاق خدا نباشد و دشمن از آن‌ها نهراسید. هراس دشمن نشان می‌دهد مشتاق لقاء خدا هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: انسانی که خدا را دوست دارد و مشتاق ملاقات و زیارت و دیدار خداست؛ باید عمل صالح انجام دهد؛ بالاترین عمل صالح در قرآن دستگیری و با هم بودن و در اندیشه هدایت یکدیگر بوده است. یعنی در کنار ملت‌های عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان باشیم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار داشت: این وحدت که ایران را به نماد تبدیل کرده ثمره تفسیر «عزت المومنین است» است. حب الحسین یجمهنا، القرآن یجمعنا، ما باید با هم باشیم. در آغاز دفاع مقدس ملت ایران در برابر آمریکا و صدام قرار داشت؛ اما اگر کوچکترین تعرض به آسمان و زمین و دریای ایران انجام شود، استکبار در برابر ملت اسلام قرار خواهد گرفت. موشک‌ها‌ی اقتدار آفرین ما قدرت بازدارنده است، اما در کنار این قدرت و توان سخت، قدرت نرم امت اسلام در کنار ملت ایران است. امروز با دیروز متفاوت است. این پیوند‌ها باید مستحکم‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: دنیا بداند در سایه قرآن، امیرالمومنین(ع) و مدرسه عاشورا و در پرتوی رهبری آیت‌الله خامنه‌ای امت اسلام با هم در کنار هم یک مشت گره شده برسینه استکباراند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ملت ایران عزیز و نفوذ ناپذیر است؛ قومی که در قرآن توصیف می‌شود در برابر دشمن سخت، نفوذ ناپذیر و استوار هستند. مصداقی زیباتر از کلمات قرآن برای مردم ایران و ملت فلسطین و لبنان و عراق وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امروز کاروان علمی ما در آستانه فتح قله‌های علم و دانش است. ویژگی قوم برتر در نزد قرآن ملتی است در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، فرهنگی و علمی پیشگام است.

امام جمعه موقت تهران گفت: آحاد ملت ایران، عراق، فلسطین، یمن و ملت‌های سوریه، یمن و حجاز باید یک مجاهد فی سبیل الله باشند. اگر دانش‌آموز و دانشجو هستید نهایت تلاش را برای فهم دانش و بصیرت و اگر استاد هستید نهایت فهم برای دریافت قله‌ها را انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه اقتصاد نهایت تلاش کارآفرینان لازم است. ما باید در نهایت قله‌ها قرار بگیرم؛ چراکه این قله‌ها جایگاه مجاهدان فی سبیل‌الله است. شهدا مجاهدان فی سبیل‌الله بودند که این جایگاه را بدست آوردند. دغدغه رهبر معظم انقلاب آن است که ملت اسلام مجاهد فی سبیل‌الله باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: ملت مجاهد بی‌هیچ ملامتی به جلو حرکت می‌کنند. بسیاری در دفاع مقدس می‌گفتند هیچ دستاوردی نخواهیم داشت. کم نبودند در رژیم طاغوت مست در برابر فولاد برابری نمی‌کند؛ اما این قوم نشان داد قوم پیروز، رستگار و قرآنی است. باید امت اسلام را در قدرت در برابر نظام زیاده‌خواهی قرار دهیم و ملت اسلام را از چالش‌ها عبور دهیم تا عزت و شرف و اقتدار به ارمغان آید. خدای بزرگ حامی و یار و یاور ما ملت ایران است.

ادامه دارد ...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار