مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان:

اولویت اصلی ما جمع‌آوری تاریخ شفاهی رزمندگان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: اولین بحث در جمع‌آوری آثار دفاع مقدس، تاریخ شفاهی رزمندگان و تدوین دانشنامه استانی است.
کد خبر: ۳۱۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ - 11November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از گرگان، جلسه هماهنگی و تعامل در راستای فعالیت های فرهنگی بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان و مرکز حفظ آثار سپاه نینوای استان در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان برگزار شد.

تاریخ شفاهی رزمندگان و تدوین دانشنامه استانی اولویت ما در جمع آوری آثار دفاع مقدس است

در ابتدای این جلسه سرهنگ «محمدباقر صفار» مسئول پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان اظهار داشت: فعالیت‌های مشترکی در مرکز حفظ آثار سپاه و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس وجود دارد و این جلسه در راستای تعامل و همکاری جهت کیفیت بخشی به کارها است.

وی از تشکیل یک قرارگاه فرهنگی پیشکسوتان خبر داد و افزود: تدوین بانک جامع رزمندگان، شناسایی فرماندهان استان در دفاع مقدس، شناسایی ایثارگرانی که خاطرات زیادی از دوران دفاع مقدس دارند و سرکشی و دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس از وظایف این قرارگاه است، لذا همه یگان ها و نیروهای مسلح استان باید پای کار باشند تا این اهداف تحقق یابد.

در ادامه سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان گفت: اولین بحث در جمع آوری آثار دفاع مقدس تاریخ شفاهی رزمندگان و تدوین دانشنامه استانی است و ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در راستای نشر این آثار است و تا زمانی که موازی کاری فرهنگی در استان وجود داشته باشد و اجماع صورت نگیرد دانشنامه استانی دفاع مقدس نیز تدوین نخواهد شد.

وی افزود: تمام فعالیت‌های فرهنگی مربوط به شهدا و رزمندگان از قبیل تاریخ شفاهی و چاپ کتاب‌های دفاع مقدس زیر نظر اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان هستند و این موضوع در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار مشخص خواهد شد.

سردار ملک گفت: در خصوص تاریخ شفاهی رزمندگان پس از تدوین بانک اطلاعاتی جامع رزمندگان پیشکسوتان استان این وظایف بین دستگاه‌های متولی تقسیم بندی و سازماندهی خواهد شد.

تاریخ شفاهی رزمندگان و تدوین دانشنامه استانی اولویت ما در جمع آوری آثار دفاع مقدس است

تاریخ شفاهی رزمندگان و تدوین دانشنامه استانی اولویت ما در جمع آوری آثار دفاع مقدس است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار