پوتین:

روسیه به دنبال ایجاد روابط دوستانه با کشورهای اسلامی است

رئیس جمهور روسیه در پیامی به چهارمین نشست استراتژیک روسیه و اسلام اعلام کرد که مسکو در پی ایجاد روابط دوستانه با کشورهای اسلامی است.
کد خبر: ۳۱۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ - 12November 2018

روسیه به دنبال ایجاد روابط دوستانه با کشورهای اسلامی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیامی به چهارمین نشست گروه بین‌المللی استراتژیک روسیه و اسلام، اظهار داشت: مسکو اهمیت بسیار زیادی برای همکاری با کشورهای اسلامی قائل است.

پوتین افزود: برای فدراسیون روسیه بسیار مهم است که روابط دوستانه با کشورهای اسلامی در سطوح دوجانبه و درون سازمان همکاری اسلامی تقویت کند. مواضع ما نسبت به بسیاری از مسائل ضروری در دستور کار جهانی و منطقه‌ای بسیار نزدیک است. ما به طور مشترک به دنبال ایجاد یک نظم جهانی عادلانه و دموکراتیک بر اساس حاکمیت قانون و آزاد شدن از هرگونه اشکال حکومت‌های قدرتمند و یا فشار اقتصادی و اطلاعاتی، هستیم.

وی گفت: مسکو و کشورهای جهان اسلام همکاری سازنده اقتصادی، علمی و فنی و بشردوستانه و مشارکت در حل منازعات منطقه‌ای و در شرایط بحرانی دارند. جلسه فعلی گروه به یک مسئله بسیار جدی اختصاص دارد که مبارزه با تروریسم و ایدئولوژی افراطی و هماهنگ کردن تلاش‌ها در زمینه‌های آموزش و روشنگری در این خصوص، با تلاش جوانان است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار